عاجل
الأربعاء 24 أبريل 2024 الموافق 15 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

هالة صدقي: محمد رمضان على السوشيال ميديا مختلف عن الحقيقة.. ومش بقبل الظهور كضيفة شرف

هالة صدقي
هالة صدقي

تحدثت الفنانة هالة صدقي عن تعاونها مع النجم محمد رمضان في مسلسل جعفر العمدة الذي يعرض حاليًا على شاشات التلفزيون ضمن قائمة مسلسلات رمضان 2023.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات هالة صدقي

فقالت خلال لقائها ببرنامج نجوم رمضان أقربلك مع الإعلامية إنجي علي: هو فنان ملتزم جدا ومحترم، وبيحضر  لموقع التصوير وهو حافظ دوره ومذاكر.. وهو فيه مواصفات النجم اللي بيحب شغله وبيسمع بشكل كويس، وهو على السوشيال ميديا مختلف عن الحقيقة، وبيمتلك جماهيرية ساحقة وناجح على كل المستويات.. والحمد لله حصل بيني وبينه كيمياء قوية.

هالة صدقي والظهور كضيفة شرف

وفي الحلقة ذاتها، أكدت صدقي على أنها لا تقبل الظهور كضيفة شرف في الأعمال الفنية، وقالت: مش بقبل الظهور كضيف شرف في أعمال فنية وبرفضها كلها لأنهم بيعرضوها عليكي عشان اسمك فقط، لكن لو كان دور صغير فيه أداء وتمثيل هقدمه ودا اللي حصل في (سره الباتع) لكن مجرد اسم موجود بس مش هقدمه.

تفاصيل مسلسل جعفر العمدة

يعرض المسلسل على شاشة تلفزيون قناة دي إم سي، ويشارك في بطولته عدد كبير من النجوم والنجمات، منهم: محمد رمضان، هالة صدقي، مي كساب، إيمان العاصي، زينة، منة فضالي، عصام السقا، مجدي بدر، أحمد فهيم، منذر ريحانة، دعاء حكم، طارق النهري، جوري بكر، فريدة سيف النصر، بيومي فؤاد، أحمد داش، وغيرهم، والمسلسل من تأليف وإخراج محمد سامي.

وتدور أحداث المسلسل حول قصة اختطاف ابن جعفر العمدة، وتفاصيل حياته مع زوجاته الأربعة، ووالدته، وأشقائه وباقي أفراد عائلته الذين يسكنون معه في نفس المنطقة.

رأي هالة صدقي في مشاريع النجوم خارج الفن

وفي وقت سابق، كشفت هالة صدقي عن رأيها في اتجاه عدد كبير من النجوم إلى مشروعات أخرى بجانب الفن، حيث قالت: “الكافيهات مهمة ومهمة أوي، وأنا بعمل كافيه دلوقتي لأنه الحكاية اختلفت فيه صفحة اتقلبت والحقيقة لما بيجيلي حد من أصحابي بيقولي أنه عايز يدخل المعهد بنصحه أنه لا، واو ولادي هقولهم لا لأنه أنا مليش مستقبل مليش ضمان ولا تأمين ولا معاش ”.

وتابعت: “الفنان عامل زي لاعيب الكورة اللي هو لو اتخبط خبطة حياته خلاص خلصت واتدمرت، وأنا بشفق جدا على كل زملائي لأنه الفنان بيبقى عنده عزة نفس وكرامة، وبنصح أي فنان يعمل أي مشروع غير الفن”.

تابع موقع تحيا مصر علي