عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نيللي كريم: مجتمعنا الشرقي مش بيقبل كل الأعمال وأنا مش ست مُسيطرة

نيللي كريم
نيللي كريم

تحدثت الفنانة نيللي كريم عن رأيها في المشاهد الجريئة، كما تحدثت عن أبنائها وطريقة تربيتها لهم، وذلك خلال استضافتها في برنامج حبر سري.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات نيللي كريم

وقالت نيللي كريم: ولادي مش بيقولولي متلبسيش ده ومش عندنا ده في ثقافة بيتنا، وكل واحد عنده الحرية الكاملة وأنا مش ست مسيطرة وبحب كل واحد ياخد حريته بس لما اشوف في خلل معين بقول رأئي.

وتابعت نيللي كريم: السيطرة على حد دي غلط ومينفعش تبقى بني آدم سوي وتسيطر على حد أو حد يسيطر عليا، وبدي الحرية لـ ولادي، وبتخانق مع بنتي بسبب المذاكرة.

نيللي كريم: مسلسل فاتن أمل حربي ناقش قضية مهمة جدًا وعمل تغيير كبير

وعلقت نيللي كريم على الانتقادات التي وجهت لمسلسل فاتن أمل حربي، واتهامه بالسطحية وقالت:  هي فين السطحية والمسلسل ناقش قضية مهمة جدًا ولو مكنش مهم مكنش يحصل تغيير في قانون الأحوال الشخصية.

نيللي كريم: في مجتمعنا الشرقي في أعمال مش بنقبلها 

كما كشفت نيللي كريم:  في مجتمعنا الشرقي في حاجات مش بنقبلها والأفلام القديمة كان فيها مشاهد رومانسية وكانت بتتعرض وعادي ولو في مشاهد واحدة طالعة عريانة المفروض تتحاسب هي واقفة أزاي والكادر متاخد أزاي، وفي عمل فني محترم وعمل مبتذل وانتي لازم تعرفي مين المخرج اللي معاكي.

وأضافت: في مخرج بيبقى أمين وبيعمل المشاهد بشكل فني أوي وبيتكلم عن المشكلة نفسها ومش بيتكلم الحاجة حصلت ازاي وده الفرق.

تصريحات نيللي كريم

وكانت قد كشفت الفنانة نيللي كريم، على حقيقة فرضها لاسم زوجها في المسلسل الأخير عملة نادرة، و الذي يتم عرضه خلال الموسم الرمضاني الجاري، وقالت: مجاملتش جوزي في المسلسل الجديد ومبفرضوش على حد، وهو بدأ التمثيل قبل العودة لمصر.

وأشارت  إلى أنه قبل زواجهما شارك في عمل فني مع الفنانة يسرا قبل التعرف عليه بسنتين، مؤكدة أنه لم يكن هناك مشاكل تجمعهم ببعض في أولى الحلقات لكن من المنتظر الظهور في بعض المشاهد، وأوضحت: دائمًا في بداية مشوار أي شخص يكون هناك نقد واراء مختلفة وكلام سلبي حتى يكون هناك إثبات للذات.

وأكدت نيللي كريم  أن العمل بالسينما والتلفزيون ليس به أي وسطة أو شكل من أشكال فرض الأسماء، كما أن القبول والموهبة هي ما تفرض الفنان على الجمهور، موضحة أنها ليست صاحبة الفضل على دخول زوجها لمهنة التمثيل، مؤكدة أنها لا تمتلك أي خطة للعمل خلال الموسم الرمضاني المقبل.

تابع موقع تحيا مصر علي