عاجل
السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حمو بيكا: بغني في كباريهات ومش بعمل حاجة حرام

حمو بيكا
حمو بيكا

تحدث المؤدي الصوتي حمو بيكا عن قرارات النقيب مصطفى كامل بشأن مطربي المهرجانات، وذلك خلال لقائه اليوم ببرنامج العرافة، مع الإعلامية بسمة وهبة.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات حمو بيكا في العرافة

حمو بيكا في العرافة

حيث قال حمو بيكا: هو بيوجهنا للطريق الصح، ودا اللي كنا عايزينه من زمان، زمان كنت بغني أي حاجة من غير ما أعرف يعني ايه مصنفات، ولو هنزل أغنية تجيب ١٠ آلاف أنا راضي، أنا مش بقول أني رقم واحد أنا بقول أن أنا المدرسة.

وتابع: مش مهم أني مؤدي صوتي المهم أني شغال.. وفي الحفلة اللي في الكباريه ومصطفى كامل مر عليا مكنتش شغال بفلاشة، واه بغني في كباريهات، أمال هغني فين، احنا مش بنعمل حاجة حرام، وأنا مسلم وموحد بالله وربنا هو اللي هيحاسبني، ودا لو كان شغل غلط مكنش حد طلع.

رسالة حمو بيكا لـ تامر حسني

وفي وقت سابق، حرص مطرب المهرجانات حمو بيكا على توجيه رسالة خاصة للنجم تامر حسني، بعد لقائها في حفل زفاف حسن شاكوش، وذلك خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

حيث نشر بيكا صورة له رفقة تامر، وعلق عليها قائلًا: صورة مع صديقي وحبيبي ونجمي المفضل تامر حسني.. تامر حسني بالنسبالي مش مجرد مغني عادي، تامر ده شخصية ملهمة لأي شاب في جيلي، تامر قدر يحقق ويكسر أرقام كتير أوي في الفترة اللي فاتت.

وتابع: لما سموه نجم الجيل مكنش صدفة لأنه هو فعلا بجد نجم الجيل، ونجمي المفضل في كل أعماله، سواء أغاني، ألحان، تمثيل، ألخ.. تامر حسني الشخصية المثالية لأي فنان وشاب في جيلنا في الوطن العربي كله.

حمو بيكا ورامز جلال

وعلى الصعيد الآخر، أثار الفنان رامز جلال رعب مغني المهرجانات حمو بيكا بثعبان في كواليس فيلم “أخي فوق الشجرة”، وذلك وفقًا لما نشره رامز عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”.

وظهر رامز في مقطع الفيديو وهو يداعب حمو بيكا بثعبان، مما يثير رعبه وصراخه بشكل هيستيري، وعلق “جلال” على الفيديو قائلًا: “حمو بيكا المطرب الانتيكة من كواليس فيلم أخي فوق الشجرة”.

تابع موقع تحيا مصر علي