عاجل
الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمد فؤاد لـ محمد هنيدي: اتقي الله.. لسه متوجدش اللي أغير منه

محمد فؤاد
محمد فؤاد

علق المطرب محمد فؤاد على تصريح النجم محمد هنيدي الذي يتهمه فيه بالغيرة منه، وذلك خلال لقاء له ببرنامج العرافة مع الإعلامية بسمة وهبة.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات محمد فؤاد

تصريحات محمد فؤاد عن هنيدي

وقال محمد فؤاد: أنا مهاجمتش حد، انا مش بغير من حد، ومتوجدش اللي أغير منه، اللي بيغير من صحابه يبقى عنده نقص، ووالله ما هاجمته، كرهت إسماعيلية رايح جاي لأنه خلق حالة كره، ولقيت فيه حروب بين النجوم.

وتابع: أي حد وصل لهنيدي أني بغير منه يبقى عبيط، وأنا اللي كنت كاتب رايح جاي، انا أغير منك يا هنيدي ؟! اتقي الله، قسما بالله بحب هنيدي ومش بغير منه، وأنا تعبت من الناس، دا انا كنت بصرف على المنتجين في الفيلم دا، وكنت عامله عشان نعمل حاجة حلوة ونجمع بعض، يا راجل راعي العيش والملح، خاف هتتسئل قدام ربنا على دا.

محمد فؤاد لطارق الشناوي: مش عارف هو متعلم فين 

وفي الحلقة السابقة من البرنامج، هاجم الفنان محمد فؤاد الناقد الفني طارق الشناوي، وذلك بعدما وصفه بـ"سيد قشطة" بسبب زيادة وزنه.

وقال خلال لقائه في برنامج العرافة:"هاجمنا من قبل بسبب فيلم إسماعيلية رايح جاي ووصفه بأنه ما يفرزه الطفل بعد الأكل بساعتين".

وأضاف: مش فاهم هو متعلم فين، ممكن تسألوا أحمد آدم عنه، وشوفوا هيقولوا ايه؟! كلامه موقفش الفيلم ولا غنائي او تاريخ محمد فؤاد، أنت اللي وقفت في الهامش يضحكوا عليك".

رسالة محمد فؤاد لـ فيروز

وعلى الصعيد الآخر، كشف الفنان محمد فؤاد عن حبه الشديد للفنانة اللبنانة فيروز، كما وجه لها محمد فؤاد رسالة مؤثرة، وذلك أثناء تواجده في لبنان.

وقال محمد فؤاد خلال لقائه  في التلفزيون اللبناني لفيروز: أنا بحبك وكل يوم بسمعك والصبح لازم أسمعك، سلمولي عليها، ربنا يخليها ويطرح فيها البركة ونشوفها عن قريب.

وأضاف الفنان محمد فؤاد خلال لقائه في التلفزيون اللبناني: “غنيت لبناني مرة أغنية “عز عليا النوم” ولكن الكلام دا من زمان كان في ثالث ألبوم ليَّ، ولكن غنيتها حبًا في اللهجة اللبنانية بس بطلع في الآخر ما بعرفش أقولها”.

تابع موقع تحيا مصر علي