عاجل
الجمعة 17 مايو 2024 الموافق 09 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

"أعمل معانا واجب عشان اجيب اختى وولادها".. برضوا ما فيش فصال.. لافتة تثير السخرية

لافتة تثير الجدل
لافتة تثير الجدل

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي على الفيس بوك لافتة لمحل ملابس لبيع ملابس العيد مدون عليها ممنوع الفصال بشكل مثير للدهشة ، وأنتقد البعض أسلوب كتابة اللافته، وأخرون سخروا منها .

تحيا مصر

لافته بمحل ملابس تثير الجدل 

حيث أثارت اللافتة سخرية رواد التواصل الاجتماعي على الفيس بوك وعلق البعض منهم قائلا" يا عم فكها شوية الدنيا صعبة على الناس وراعي ضميرك  وبيع بالسعر اللى يرضي ربنا " واخر " مش هنشترى من عندك اصلا " .

وجاء فى اللافته " ممنوع الفصال بكل أنواعه" 

1- ده احنا زباينك من زمان 

2 - طب أكرمنا سوية دا احنا ضيوف 

3- اعتبر نفسك عازمنا على حاجة ساقعة 

4- طيب حتى هات تمن المواصلات 

5- دا احنا أول مرة نجيلك 

6- لازم تعمل معانا واجب عشان اجبلك اختى وأولادها

7- احنا مش بنشترى غير من عندك 

" برضوا مافيش فصال"

لا يتوفر وصف.
ممنوع الفصال برضوا لافتة 

رواد مواقع التواصل الاجتماعى

وفى وقت سابق.. تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعى فاتورة كوافير لسيدة وصورة من إيصال الدفع حيث المبلغ المدفوع 43 الف جنية مما أثار دهشة رواد مواقع السوشيال ميديا مستنكرين دفع كل هذا المبلغ فى كوافير من اجل تصفيف شعرها وتوريد شفايفها.

تحيا مصر
فاتورة كوافير 

فاتورة كوافير تثير الدهشة 

وعلى الرغم أن هذه الفاتورة هى من العام الماضي إلا أن رواد التواصل الاجتماعى يعادون مشاركتها مرة أخرى والتى تلقت هجوم كثير من الأشخاص للمبلغ امدون بالفاتورة .

كما أثارت فتاة الجدل بين رواد السوشيال على مواقع التواصل الاجتماعى، عندما أقدمت على توزيع أوراق عند المساجد على المصلين للدعاء لها بالزواج من حبيبها الذي يدعى نادر.

حيث تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي صور من الورقة التى تقوم الفتاة بتوزيعها مع صناديق المياه تقوم على المصلين فى المساجد للدعاء لها بالزواج من حبيبها.

تابع موقع تحيا مصر علي