عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عمرو عبد الجليل: القرآن غير نظرتي للحياة وفي مخرجين مش هشتغل معاهم تاني

عمرو عبد الجليل
عمرو عبد الجليل

تحدث الفنان عمرو عبد الجليل عن أسرار في حياته، كما تحدث عن تجربته في مسلسل الضاحك الباكي وكيفية  استقباله للتعليقات السلبية.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات عمرو عبد الجليل

وقال عمرو عبد الجليل خلال استضافته في برنامج حبر سري والتي تقدمه الإعلامية أسما إبراهيم ويعرض عبر قناة القاهرة والناس: استفدت جدًا من تجربتي مع يوسف شاهين وهو أول علاقتي بالسينما وكنت حاسس برهبة وخوف منه ، ومش بيدي فرصة لممثل يغلط في اللوكيشن.

وأوضح عمرو عبد الجليل: يوسف شاهين كان بيقولي لا على افيهات كتير وقالي لا على افيهات اكتر من اللي وافق عليها.

وكشفت عمرو عبد الجليل: مش طموحي أعمل فرقة خاصة وبقالي سنين مش عارف أعمل مسرحية ودلوقتي بيشتغلوا في السعودية كتير أوي.

كما تحدث عن مسلسل الضاحك الباكي وقال: راضي عن تجربة الضاحك الباكي بنسبة 95 %، والتعليقات السلبية بدأت من قبل ما المسلسل يتعرض ومهتمتش بكل الكلام اللي اتكتب وفي لجان إلكترونية.

عمرو عبد الجليل: في مخرجين مش هشتغل معاهم تاني

وتابع: مبسوط بالتجربة جدا بس في حاجات حصلت في الكواليس أثرت على العمل وكان ممكن يتعمل أحسن من كده.

وكشف عمرو عبد الجليل: في مخرجين مش هشتغل معاهم تاني حتى لو جالي دور كويس وبمبلغ حلو.

عمرو عبد الجليل: القرأن غير نظرتي للحياة

كما تحدث عن شقيقه السيناريست طارق عبد الجليل وقال: وفاة أخويا طارق عبد الجليل كان ليه تأثير عليا كبير وفراقه أثر فيا لكن مغيرش نظرتي للدنيا،وكان في مقدمات لوفاته ومكنش وفاته صدمة لينا.

وأوضح عمرو عبد الجليل: القرأن غير نظرتي للدنيا والموت علينا حق وأنا مستقبله بصدر رحب.

كما قال عمرو عبد الجليل أنه نادم على مجئيه إلى البرنامج موضحًا: مكنتش عايز أجي وواخد قرار إني مطلعش في برامج ودي غلطة وندمان عليها.

كما أوضح عبد الجليل أنه لا يحب مشاهدة أعماله موضحًا: لما بتفرج على نفسي بشوف أخطاء وبضايق عشان كده مش بشوف أي أعمال ليا.

عمرو عبد الجليل في سره الباتع

يذكر أن الفنان عمرو عبد الجليل يشارك في السباق الرمضاني الحالي، وذلك من خلال مسلسل سره الباتع، والذي يشارك في بطولته عدد كبير من نجوم الفن ومنهم:  أحمد فهمي، ريم مصطفى، أحمد السعدني، حنان مطاوع، حسين فهمي، نجلاء بدر، عمرو عبد الجليل، صلاح عبد الله، هالة صدقى، أحمد عبد العزيز أحمد وفيق، منه فضالي، أحمد عبد العزيز، محمود قابيل، عايدة رياض، خالد سرحان، مصطفى درويش، علاء حسني، ناهد رشدي.

تابع موقع تحيا مصر علي