عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمد محيي: مش هروح لرامز أي برنامج تاني وأغاني محمد منير مبقتش بنفس قوة زمان

محمد محيي
محمد محيي

تحدث الفنان محمد محيي عن أسرار في حياته الشخصية، كما كشف عن سبب غيابه الفترة الأخيرة عن الساحة الفنية، كما وجه اعتذار للفنان رامز جلال.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات محمد محيي

وقال محمد محي خلال لقائه في برنامج حبر سري والتي تقدمه الإعلامية أسما إبراهيم ويعرض عبر قناة القاهرة والناس: لو فكرت أنتج أغاني للمطربين هنتج أفكار جديدة ويبقى فيه تواصل أجيال.

وكشف: أنا بحب الأغاني  شعبي وبقيت احب التركيبة بتاعت أغاني المهرجانات، وبحب مسلم وبحب أغنية البخت لويجز. متحمس أنتج لمسلم وبحب الأغاني بتاعته.

محمد محي: أغاني محمد منير مبقتش بقوة زمان

كما كشف محمد محي أنه يتعاون خلال الفترة المقبلة مع مطرب الراب الجوكر، ويحضروا لعمل فني جديد يجمعهما.

كما تحدث عن الكينج محمد منير وقال: أغاني منير مبقتش بقوة أغانيه زمان وبحب منير زمان أكتر .

كما كشف عن سرقته لن أغنية علمني للفنان يحيى غنام وقال:  يحيى غنام كان عامل أغنية علمني وكان عاجبني اللحن ومكنتش عارف اوصله وخدت لحن الاغنية وغنيتها أنا وحصلت مشكلة كبيرة وقالي ازاي قلبك ميت كده واعتذرتله

وكشف محمد محي أنه لديه بزنيس خاص به بجانب الفن وقال: ندي حاجات جنب الفن بدخلي فلوس  وانا مش مادي خالص.

محمد محيي: راضي عن مشواري الفني

وأوضح:75% عملته من مشواري وراضي عن مشوراي الفني  واشتغلت مع أجيال كتير جدًا واستفدت منهم ومن خبرتهم

كما كشف محمد محي عن سر رفضه للزواج طول السنسن الماضية وقال: أنا مش رافض أتجوز وعايز اتجوز بس كل ما تكبر كل ما تخاف أكتر والحياة صعبة وعايز حد فاهمني وفاهم طبيعة شغلي وطباعي.

وكشف محمد محيي: لما بعمل أغنية بتعبر عن مشكلة ما في حياتي والأغنية بتنزل مشكلتي بتتحل

وعن تعاونه مع الكينج محمد منير قال: بنتعاون أنا ومنير في عمل فني من زمان ومنير كان تعبان ولما سمع الفكرة اتحمسلها جدًا وقالي بعض الملاحظات واتفقنا لكن هو انشغل الفترة الأخيرة ولسه في نفس الفكرة وتنزل قريب.

محمد محي: و فاة والدي كان قطمة ضهر

وتحدث محي عن وفاة والده وتأثيره على حياته وقال: بعد وفاة والدي كنت مصدوم وكان ناقصني ضهر وسند حقيقي ومن وأنا طفل وأبويا وأمي أول ناس عملوا الفنان وكانوا عايزين ألعب مزيكا ووفاة أبويا كانت قطم ضهر وكان جالي أعمل برنامج ورفض وكنت مضايق إني رفضه

وأضاف:لجأت للمهدئات في فترة في حياتي وكنت فاكر أن ديه حل للأزمة النفسية ولكن كانت بتزودها وكنت بهرب من واقع انا مكنتش حابب أعيشه وكنت في أزمة نفسية كبيرة.

وتحدث عن الفنانة شيرين عبد الوهاب وقال: أزمات شيرين مضيعتهاش وهترجع أقوى من الأول وفي مشكلتها مينفعش ندخل في حياتها من غير ما تستعين بينا وحسام حبيب فنان زكي وهيقف جنب شيرين على عكس المتوقع.

محمد محي: عمري ما هروح برنامج لرامز تاني

كما تحدث محي عن برنامج مقالب رامز جلال، وعن الخلاف الذي حدث بينهما وقال: لما طلعت مع رامز مكنتش أعرف ولو كنت أعرف أنه رامز مكنتش روحت واتفقت معاه إني هرجع الفلوس مقابل أنه مينزلش حلقتي لكن أتفاجأت أنها اتعرضت وأضايقت جدًا.

وتابع محمد محي: بعتذر لرامز لأني مقبلتش هزاره وكنت أوفر في رد فعلي عليه، بس عمري ما أروحله برنامج تاني.

تابع موقع تحيا مصر علي