عاجل
الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

تامر حبيب: روحت لمنة شلبي البيت يوم أزمتها وختها في حضني وهرفع أجري الفترة المقبلة

تامر حبيب
تامر حبيب

كشفت السيناريست تامر حبيب أسرار في حياته الشخصية، كما تحدث عن وفاة والدته وتأثيرها عليه، وسبب غيابه الفترة الاخيرة عن الساحة الفنية.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات تامر حبيب

وقال تامر حبيب خلال استضافته في برنامج حبر سري والتي تقدمه الإعلامية أسما إبراهيم: أنا ملاك أنا معملتش حاجة في حد أنا بعمل في نفسي، وأنا بقالي كتير مش مخلص مع مهنتي ومش بشتغل كويس وبهلس كتير، وبسبب أن جالي اكتئاب.

وكشف عن سبب ظهوره في العديد من الأعمال الفنية وقال:  أنا مثلت في حاجات مش أنا اللي كتبها والمرتين كانوا انقاذ موقف، ومنهم مسلسل طريقي في أول ست حلقات أحمد صيام اعتذر، وأنا مش ممثل حلو والتمثيل لعبة وأنا بحب التمثيل وبالنسبالي كانها لعبة.

تامر حبيب يتحدث عن أزمة منة شلبي: أسود يوم في حياتي وروحتلها البيت وختها في حضني

وتحدث تامر حبيب عن أزمة الفنانة منة شلبي وقال: من أسود الأيام اللي مرت عليا وكنت قاعد هموت وروحتله البيت ويومها عرفت قد إيه أنا بحبها وختها في حضني وكان كل همي تنسى أي زعل.

وأضاف: الناس كان بتحكم على منة شلبي والضغط عليها جه من السوشيال ورد فعلهم عليها كأنهم أبو العريف ونازين معاها من الطيارة.

وتابع تامر حبيب:  لما الفنانات حضنوني في عزا أمي الناس انتقدنتي رغم أنه عادي، وخلي الناس اللي بتتكلم ياخدوا سيئاتنا وناخد حسناتهم.

كما كشف حقيقة دفعه غرامة لأحمد موسى وقال: مدفعتش الغرامة لأحمد موسى، و دفعت غرامة للمحكمة 10 الف جنية بس ومحصلش أي حاجة تانية ومش قضية سب وقذف ومش ندمان اني غلطت فيه وأنا مش قاصد ازعله ووقتها كتبت رأئي.

كما كشف تامر حبيب أنه سيقوم برفع أجره خلال الفترة المقبلة وأوضح: آخر رقم خته في أخر عمل كان كبير ومينفعش اقول عشان بخاف من العين ولما ارجع اشتغل هزود فلوس عشان الحياة غليت.

تامر حيبب: ربنا زي ما بيدي ابتلاء بيدي معاه بروفين يسكنك

وكشف تامر حبيب: أنا عندي أزمة نفسية شديدة من بعد وفاة أمي وفقدت الشغف، وحالي يغم من بعد أمي وكان في خيالي أن يوم ما أمي تموت أنا كمان همشي وايقنت أن ربنا زي ما بيدي ابتلاء بيدي بروفين معاه يسكنك، وحاسس أن هي حواليا في كل حتة وبحس أن هي موجودة وبقعد أكلمها

كما وجه رسالة لوالدته وقال: بقول لأمي أنا رجعت أصلي وانتظمت في الصلاة وتجاه القبلة صورتها.

تامر حبيب ينتقد عمليات التجميل

انتقد السيناريست تامر حبيب عملية من عمليات التجميل التي تقوم الممثلات بإجرائها، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.وكتب: عندي سؤال يا ريت حد يجاوبني عليه، هل فيه عملية تجميل معينة بتخلي الممثلة او الست اللي تعملها عموماً تبقى كأنها مكورة الأكل في جنب بقها و بتتكلم من غير ما تبلعه ؟،  طيب هما مش زمان اهلنا كانوا بيزعقولنا و يقولولنا: ماتكورش الاكل علي الجنب كده، و ابلع اللي في بقك الاول علشان كده عيب ؟.

تابع موقع تحيا مصر علي