عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ياسر جلال: ناس كتير قالتلي إن مسلسل علاقة مشروعة هيأذيني

ياسر جلال
ياسر جلال

كشف الفنان ياسر جلال عن معاناته في مسلسل علاقة مشروعة، وذلك خلال حواره اليوم ببرنامج كلمة أخيرة مع الإعلامية لميس الحديدي.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات ياسر جلال في كلمة أخيرة

ياسر جلال وعلاقة مشروعة

وقال ياسر جلال: أنا عانيت في العمل دا لأن فيه ناس كتير بتشكك في أن العمل دا هيأذيني، يعني وأنا بعمله في البداية، كان فيه ناس مش متحمسة أوي للخطوة، وكانت شايفة أنها مش مناسبة ليا، وأنا كان عندي إيمان كلي وكامل بالموضوع اللي أنا بعمله دا.

وتابع: لأن الحمد للهب بقى حريص في كل مرة من أني أقدم رسالة قوية، وأنا مش قضيتي أني اتحب أو أتكره، أنا قضيتي أني عايز أعمل حاجة تشبعني أنا كممثل، والشخصية هي شخصية طبيعية، والشخصيات المثالية الناس زهقت منها، والدراما مبنية على الخطأ والخطيئة.

ياسر جلال: بنوع في أدواري وشخصياتي والدراما بتبعد الناس عن الغلط

وسبق وأن تحدث الفنان ياسر جلال عن تفاصيل التحضير لـ دوره في مسلسل “علاقة مشروعة”، التي تعرض على شاشة قناة دي أم سي وقناة الحياة، موضحا رأيه في تعدد الزوجات والعنف ضد المرأة.

وقال ياسر جلال خلال حلوله ضيفا على برنامج “الراديو بيضحك”، المذاع على راديو 9090: “حريص على إني أنوع في أدواري وأعمل شخصيات مختلفة في أعمالي، بس مقدرش أغفل العامل التجاري اللي بيجذب المشاهد، والدراما مبنية على البطل التراجيدي اللي هو راجل كويس ومبيغلطش إلا إنه يغلط غلطة تتبنى عليه الأحداث وفي النهاية يكون فيه عبرة وعظة، ولازم يكون في نهاية العمل يتعاقب، والدراما بتثقف الناس وبتوعيهم وبتبعدهم عن الغلط".

رأي ياسر جلال في الهجوم على الفنانين

وعلى الصعيد الآخر، أعرب الفنان ياسر جلال عن استيائه الشديد من تعرض زملائه لهجوم قاس، وذلك خلال حواره ببرنامج مساء دي إم سي، مع الإعلامي رامي رضوان.

حيث قال ياسر: أنا فخور إني بنتمي للوسط الفني، أحنا على عكس ما الناس بتشوفنا وممكن زميل يتفهم غلط في مكان أو مناسبة وشغلنا متعب جدًا ومش بنقصد نعمل حاجة غلط.

وتابع: زمايلي بيتعرضوا لهجوم شديد، وبستغرب هل الجمهور نسي تاريخ الفنان في لحظة؟ ولو الفنان تعثر بلاش تدبحه وأقف في ضهره وبلاش انتقاد بـ تجريح وتموت الفنان ليه؟.

تابع موقع تحيا مصر علي