عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

صلاح عبدالله: حاولت اساعد بنتي ولما فشلت حسيت إني عاجز وجالي اكتئاب

صلاح عبدالله
صلاح عبدالله

كشف الفنان صلاح عبد الله، حقيقة مساعدته لابنته المذيعة دنيا صلاح عبد الله، في بداية طريقها، عقب تخرجها من كلية إعلام قسم إذاعة وتليفزيون.

تحيا مصر يرصد لكم حقيقة مساعدة صلاح عبدالله لابنته

وكتب صلاح عبد الله، عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: أعترِف وتعقيباً على المنشور السابق بنتي دنيا لما تخرجت من إعلام قسم إذاعة وتليفزيون، حاولت أساعدها وفشلتْ ولما فشلت حسيت إني قُليل وعاجز وحزنت واكتأبت".

صلاح عبدالله: بنتي كافحت ونجحت بموهبتها

وأضافت: "لكن بنتي وكافحت ونجحت وساعتها أدركت رسالة المولى عز وجل، لما بنتي نجحت بفضله تعالى وبموهبتها وبمجهودها وإصرارها واعتمادها على نفسها، وافتكرت لما قلتلها زمان وأنا بحبس دموعي"أنا آسف يادنيا"".

واختتم رسالته: "دلوقتي بقولها "أنا فخور بيكي يادنيا"، فلا تكلي ولا تملي وإستمري والله ولي التوفيق يادنيتي، دنيا صلاح عبد الله".

وكان صلاح عبد الله، كتب منشورا عن نجاح ابنته، عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، قائلا: "بفرح قوي لما بسمع اسمي في الراديو وهمه بيقولوا دنيا صلاح عبدالله في حتة تانية دنيتي بكريتي ربنا يكرمك ياحبيبتي".

تصريحات صلاح عبدالله 

وفي وقت سابق، كان قد كشف الفنان الكبير صلاح عبدالله عن أسرار في حياته الشخصية، كما تحدث عبدالله عن معاناته الصحية خلال  الفترة الأخيرة.وقال صلاح عبدالله خلال استضافته في برنامج أنا والقناع والتي تقدمه الإعلامية منى عبدالوهاب ويعرض عبر قناة الحياة: أنا طيب وبقول علي نفسي طيب.. والمخرج مجدي الهواري كان بيقولي هو في حد طيب يقول علي نفسه طيب.

وتابع: لما بحب أخبي اللى جويا بلبس قناع المبتسم، ودايماً بتكلم في الضحك، وأقول دايماً ابتسم تقدر تحقق ضحكة في أخر النهار.

صلاح عبدالله: بيني وبين الشقا عقد مفتوح

وأضاف: بيني وبين الشقاء عقد مفتوح بنسبة كبيرة، بالذات في الفترة الأخيرة من  حياتي من 2010، واللي عانيت فيها من ظروف صحية صعبة، وكنت بدعي ربنا يجعل معاناتي في ميزان حسناتي".

وأوضح: محمد رياض كل لما يكلمني يقولي كل الناس بتحبك وعمري ما شفت حد رافضك، وأنا بقوله أكيد فيه ناس مبتحبنيش ويمكن فيه ناس مبتحبنيش بس بتتكسف تقول.

تابع موقع تحيا مصر علي