عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

خاص| شقيقة هند عاكف تكشف حالتها الصحية بعد تعرضها لحادث سير

هند عاكف
هند عاكف

تعرضت الفنانة هند عاكف لحادث سير مساء أمس، ونقلت إلى إحدى المستشيفات لإجراء بعض الفحوصات، وذلك بعد إصابتها في الرأس.

تحيا مصر يرصد لكم الحالة الصحية لهند عاكف

وكشفت شقيقة هند عاكف عن حالتها الصحية في تصريح خاص لموقع تحيا مصر، موضحة أن حالتها الصحية تحسنت، وغادرت المستشفى.

الحالة الصحية لهند عاكف

وكشفت: عملت الحادثة مبارح الساعة 2 بليل واتصدمت في زجاج العربية وعندها كدمات في الرأس وفي كل جسمها، وروحنا المستشفى عملنا إشاعة مقطعية على المخ.

وتابعت: وخرجت من المستشفى امبارح بعد ما اطمنا عليها، وحالتها الصحية بتتحسن .

تصريحات هند عاكف

وسبق وتحدثت الفنانة هند عاكف عن الجدل الذي أثير حول فستانها في مهرجان القاهرة السينمائي الدولي، كما كشفت عن رأيها في تريندات السوشيال ميديا، وقالت هند عاكف في تصريحات خاصة لـ موقع تحيا مصر: مندمتش خالص على فستان المهرجان العكس أنا سعيدة جدًا، ومفيش حاجه اسمها ندم هند عاكف مبتعرفش الندم، والندم ده بيأخر وده شئ وحش جدًا وطالما أنا عملت حاجة ومقتنع بيها اوعى تندم عليها أبدًا.

هند عاكف: أنا بحب اكرم زمايلي

وأضافت: أنا بكرم زمايلي والنجوم الي اتعلمنا منهم لكن بطريقتي الخاصة، زي النجم محمد صلاح لما بيحطوا صورته على التيشيرتات دول بيبقوا عايزين يعملوا تريند؟ أو حاجة وحشه لمحمد صلاح أكيد لا هما بيفتخروا بيه.

هند عاكف: أنا بحب اعمل تريندات محترمة

وأضافت هند عاكف: أنا بعمل تريندات محترمة أنا مش لازم ، وانا مش بحب اعمل تريندات مش محترمة ولو في تريند فعال وكويس ومحترم إيه المشكلة.

واستكملت هند عاكف حديثها قائلة: أنا افتخر بالنجوم وزملائلي الفنانين والأساتذة الكبار وبحب اكرمهم لأنهم يستحقوا وأنا اتعلمت منهم.

تكريم هند عاكف في مهرجان الأفضل بين الأفضل

كما تحدثت هند عاكف عن تكريمها في مهرجان الأفضل بين الأفضل، وقالت: أنا انهاردة سعيدة بتكريمي في مهرجان الأفضل بين الأفضل وبشكر رئيس المهرجان وكل الناس اللي ساعدوا في  إنشاء هذا الحدث وجمهوري اللي صوتولي عشان اتكرم عن مجمل أعمال.

تابع موقع تحيا مصر علي