عاجل
الأربعاء 24 أبريل 2024 الموافق 15 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

سامر أبو طالب: محمد منير رحلة كفاحه تُدرس ونصايحه بتفرق معايا

سامر أبو طالب ومحمد
سامر أبو طالب ومحمد منير

تحدث الملحن سامر أبو طالب عن كواليس مقابلته للكينج محمد منير في العريش، كما كشف عن أبرز المحطات الفنية خلال مشواره.

تحيا مصر يرصد لكم رسالة سامر أبو طالب عن محمد منير

ونشر سامر أبو طالب، صورة تجمعه بمحمد منير من حفله في العريش، وذلك عبر حسابه بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام وعلق عليها: من أهم محطاتي كملحن أني اشتغلت مع أحد أهم النجوم في مصر والوطن العربي إن لم يكن أهمهم وهو الكينج محمد منير أستاذي واتعلمت منه كتير أوي فنيًا وشخصيًا وبعتبر نفسي من المحظوظين أنه غنالي لحن باب الجمال.

سامر أبو طالب: محمد منير إنسان جميل ورحلة كفاحة تُدرس

وتابع: قد إيه هو إنسان جميل أوي وفنان كبير أوي ونصايحه دايما بتفرق معايا لأن رحلة كفاحه تُدَرّس، ومش قادر أوصفلكم فرحتي لما رحب بيا واتكلم عني وعن لحن باب الجمال وقال بالنص دي أهم أغنية عملها آخر 5 سنين.

سامر أبو طالب: شرف كبير ليا أني اسمع الكلام ده من الكينج

وأضاف سامر: شرف كبير أوي ليا أني أسمع الكلام ده من الكينج، ربنا يطول في عمرك ويديلك الصحة وتفضل تمتعنا بفنك وأدائك على المسرح اللي مهما وصفته مش هقدر أتكلم عن الجمال شكرًا ليك يا كينج وبإذن الله اللي جاي ينال إعجابكم دعواتكم يا حبايب.

حفلة محمد منير في العريش

وكان قد أحيا الكينج محمد منير يوم الخميس، حفلًا غنائيًا بمحافظة العريش، بمناسبة حلول عيد تحرير سيناء،وشهدت الحفل حضور جماهيري قوي من جميع فئات أهالي المحافظة، الذين تفاعلوا مع الأغنيات التي أداها محمد منير على المسرح، ومنها: مدلي أغاني نوبية، علموني عنيكي، هي دي الحياة، الكون كله بيدور، وغيرها من الأغنيات.

وحرص محمد منير على توجيه رسالة أمام حضور حفله، وقال: في ملحوظة عاوز أقولها لكم احنا كلنا أبناء وطن واحد بلا شك بس قدرنا احنا في سيناء وقدرنا في مرسى مطروح وقدرنا في أسوان إن احنا نبقى محافظات حدودية وفي سينا حاربنا الإرهاب مع جنودنا.

تابع موقع تحيا مصر علي