عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عمر شريف لـ أحمد خالد صالح: محظوظ إني اشتغلت معاك ومحتاجلك تذاكرلي يا أستاذ زكريا

عمر شريف وأحمد خالد
عمر شريف وأحمد خالد صالح

وجه الطفل عمر شريف رسالة إلى الفنان أحمد خالد صالح، وذلك بعد نجاح مسلسل تحت الوصاية، والذي شاركوا فيه سويًا، وحقق نجاحًا كبيرًا بعد عرضه في السباق الرمضاني المنقضي.

تحيا مصر يرصد لكم رسالة عمر شريف لـ أحمد خالد صالح

ونشر عمر مجموعة من الصور التي تجمعه بالفنان أحمد خالد صالح عبر حسابه بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام وعلق: بشكر حضرتك جدا على تشجيعك ليا و كلامك ليا اللي بيحمسني .. دايما كنت بتقولي أنت موهوب و تقدر تعمل حاجة مختلفة.

عمر شريف: محتاجك جدا يا استاذ ذكريا تذاكرلي

وتابع: أنا محظوظ اني اشتغلت مع حضرتك مرتين في بره المنهج و تحت الوصاية و ان شاء الله متكنش أخر مرة ومحتاجك جدا يا استاذ زكريا تذاكرلي عشان داخل على امتحانات.

عمر شريف لـ محمد شاكر خضير: كان دايما مبتسم في وشي

وسبق ووجه عمر شريف رسالة إلى المخرج محمد شاكر خضير، بعد تعاونهما في مسلسل تحت الوصاية، وكتب عمر شريف عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: بمناسبة نهاية مسلسل تحت الوصاية و أول مشاركة ليا في مسلسلات رمضان، مبسوط أوي أني كنت جزء من عمل كبير حقق الحمد لله نجاح كبير، حابب أشكر المخرج الكبير استاذ محمد شاكر خضير.

وأضاف: اللي اختارني للدور وكان بيعاملني كأصحاب مش كمخرج وممثل و دايما كان بيقعد معايا في كل مشهد يعرفني أعمله ازاي ومطلوب مني إيه بالظبط ودايما كان بيبقي مبتسم في وشي وده خلاني دايما متحمس.

واستكمل:وبجد بشكره أنه قدمني بشكل مختلف و طلع مني حاجات انا مكنتش اعرف أني ممكن أعملها وده أكيد هيفرق معايا جدا في مسيرتي الفنية اللي لسه في بدايتها.

مسلسل تحت الوصاية 

ومسلسل تحت الوصاية" تأليف خالد وشيرين دياب، وإخراج محمد شاكر خضير وانتاج ميديا هب سعدى - جوهر، وبطولة منى زكى، دياب، نهى عابدين، أحمد خالد صالح، رشدى الشامى، على الطيب، مها نصار، خالد كمال، ثراء جبيل، محمد عبد العظيم، أحمد عبد الحميد وعدد آخر من الفنانين.

وكانت تدور قصة مسلسل تحت الوصاية للفنانة منى زكي حول امرأة في منتصف الثلاثينات ترعى بيتها وطفليها ولا تعمل، وهي امرأة بسيطة ومغلوبة على أمرها، تحت رعاية زوجها، ولكن تتبدل الأحداث بوفاته، حيث تجد نفسها وحيدة، ويجب أن تعمل لإعالة طفليها ولد في التاسعة من عمره، وطفلة رضيعة، فتلجأ لمهنة شاقة وهي “الصيد”.

تابع موقع تحيا مصر علي