عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رضوى الشربيني تعلق على خلافات حسن شاكوش وزوجته: كده تطرد بنت الجيران اللي سجدت عشان اتجوزتك

رضوى الشربيني وزوجة
رضوى الشربيني وزوجة حسن شاكوش

علقت الإعلامية رضوى الشربيني على طرد حسن شاكوش لزوجته ريم طارق، وقيام ريم بتحرير محضرًا ضده، وذلك بعد 55 يوم فقط من زواجهم.

تحيا مصر يرصد لكم تعليق رضوى الشربيني على خلاف حسن شاكوش ورضوى الشربيني

وكتبت رضوى الشربيني عبر حسابها بموقع فيسبوك: كدة يا حسن تطرد بنت الجيران بعد ما سجدت لربنا سجدة شكر قدام الناس كلها علشان اتجوزتك و كمان تدخلها القسم بعد شهرين جواز يا راجل!.

رضوى الشربيني: تقديرك ليه مش معناه إنك تقللي من نفسك

وتابعت: تقديرك للراجل اللي معاكي بيتبني بالمواقف والعشرة و دول الإثبات الوحيد ف ما تسبقوش الأحداث.. وتقديرك ليه مش معناه إنك تتنازلي أو تقللي من نفسك علشانه.. الله يكون فى عونها.

ريم طارق تحرر محضر ضد حسن شاكوش

وكانت قد حررت ريم طارق محضرًا ضد مطرب المهرجانات حسن شاكوش، وذلك داخل قسم شرطة أول أكتوبر، حيث اتهمته بسرقة مشغولاتها الذهبية وطردها من المنزل.

وكان بلاغ ورد لضباط مباحث قسم شرطة أول أكتوبر من ربة منزل تتهم زوجها حسن شاكوش المطرب، بالاستيلاء على أموالها وسرقة ذهبها وإيصال أمانة مؤخر الصداق، وعفش الزوجية بعد نشوب خلافات بينهما، وطردها من المنزل وتهديدها بالطلاق.

تعليق رضوى الشربيني على سجود ريم طارق في حفل زفافها على حسن شاكوش

وكانت قد علقت رضوى الشربيني على سجدت حسن شاكوش له في حفل زفافهم والذي تصدرت التريند بسببها، فقالت: “حركة أوفر جدًا بصراحة واللي بيسجدوا هما الرجالة وبتكون في ماتشات الكورة.. احنا أخرنا نشوف العرايس تبوس ايد أو كتف جوزها أو تحضنه حتى، لكن أنها تسجدله !! مشوفتهاش قبل كده”.

وتابعت الشربيني: ازاي واحدة هانم، ست، ليدي تنزل على ركبها ومن ركبها على الأرض وقدام الناس وبفستان الفرح !! ميصحش كده وبنبهكوا عشان الموضوع ميبقاش تريند ونلاقي كل واحدة نزله تسجد للمتجوزاه.. أنا أسجد لربنا على جوزي في أوضة نومي مش وسط الناس كلها.

وسبق وبررت ريم طارق سبب سجودها في حفل زفافها وقالت: الحكاية إن وقعت في دروب قبلها بفترة بقيت اصلي قيام الليل واقول يا رب انجدني وفجأة لاقيت مامتي بتكلمني بتقولي حسن اتقدم، وكل اللي كان في دماغي ان أنا اسجد وكويس اني مسجدتش قدامه عشان هشيله ذنب ولا اهلي ولا اهل حد يعرف ومركزتش مع حد.

تابع موقع تحيا مصر علي