عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد بلاغها.. حسن شاكوش يتهم زوجته بسرقة نصف مليون جنيه والهروب من المنزل

حسن شاكوش وزوجته
حسن شاكوش وزوجته

تقدم مطرب المهرجانات الشعبية حسن شاكوش ببلاغ يتهم فيه زوجته ريم طارق بسرقة مليون جنيه وهروبها من المنزل، وذلك بعد تحرير محضرًا ضده تتهمه بالاستيلاء على مجوهراتها في قسم أكتوبر.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير اتهام حسن شاكوش زوجته بسرقة مليون جنيه

حسن شاكوش يتهم زوجته بسرقة مليون جنيه

وتقدم حسن شاكوش في البلاغ لضباط مباحث قسم شرطة أول أكتوبر، مشيرا إلى أن زوجته قامت بالاستيلاء على مبلغ مالي وهرب من المنزل، وذلك بعد ما قامت بالكشف عن طردها من منزل حسن شاكوش.

وسبق وقال حسن شاكوش ردا على اتهامات أهل زوجته له: كانوا عاملين ليا أعمال أني أموت.. بس الحمدلله عشان أنا قريب من ربنا محصليش حاجة مش شرط قريب أني بصلي لا انا بقالي كتير مبصليش.

وقبل ذلك علق على أزمته مع زوجته، قائلا: مساء الفل عليكم جميعا يمكن القصه دايما ناقصة والبيوت فيها اسرار واحنا بنخاف علي بنات الناس واتربينا علي كده وحق الرد بيقول ان دي لسة مراتي ميصحش اتكلم عنها حتي لو حصل ايه يمكن اهل بيتي وفريق عملي واقرب الناس ليا أتاذوا من الحوار ده بس بما انها شاركت جمهوري بشئ جارح بالشكل ده كل اللي اقدر اقولوا الحمد الله علي نعمة السكوت والعقل وقت المشكلة الحمد الله علي كل شئ.

والد ريم طارق يكشف أسباب الخلاق

وكان قد كشف والد ريم طارق عن اسباب الخلاف بين ابنته وحسن شاكوش، فقال: ”اللي حصل اختلاف في وجهات النظر بنتي مرتحتش فقررنا إننا نخرج بالمعروق والمشكلة بقالها شهرين والحمدلله انه ظهر على حقيقته قريب".

وتابع والد ريم طارق، زوجة حسن شاكوش حديثه: حسن خد كل حاجتها، أنا مقولتش أنه كان معاها 10 كيلو الماظ استولى عليهم لا ده الذهب العادي بتاعها وحقها الشرعي كله اللي احنا كاتبينه على الورق".

وعن الأنباء المتداولة بشأن أن سبب الخلاف يعود إلى عدم اخبار حسن شاكوش بزواج ريم طارق الأول، فقال والد ريم طارق: "المشاكل ابتدت في نص رمضان وحاجة عادية جدا وهما مكنوش يعرفوا بعض قبل الجواز، لكن الموضوع ملهوش علاقة بجوازها الأول ولا إنها خبت عليه، وهو لو قايل كدة يعمل بلاغ في النيابة اننا عملنا غش وتدليس، والكلام ده كذب والمحامي بتاعه أقر إن الموضوع ده مش هو السبب".

 

تابع موقع تحيا مصر علي