عاجل
الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

فريدة سيف النصر: اللي بيعمل حاجة غلط بهزقه.. ومحمد رمضان بيقولي يا وش السعد

فريدة سيف النصر
فريدة سيف النصر

تحدثت الفنانة فريدة سيف النصر عن تفاصيل تعاونها مع المخرج محمد سامي في مسلسل جعفر العمدة، وذلك خلال لقاء لها ببرنامج مساء دي إم سي مع الإعلامية إيمان الحصري.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات فريدة سيف النصر

وقالت فريدة سيف النصر: أستاذ محمد سامي أنا معرفوش أول مرة أشتغل معاه، قولتله ليه جايبني في حاجة صغيرة ضيفة شرف، قالي أنا كنت عايز حد محترم مهزقش نفسه وتقيل، وكنت بصور جعفر العمدة وأنا رجليا تعبانة، ومحمد رمضان يخش عليا الاستديو يقولي يا وش الخير يا وش السعد.

فريدة سيف النصر في مساء دي إم سي

وفي الحلقة ذاتها، تحدثت فريدة عن تفاعلها مع السوشيال ميديا قائلة: على السوشيال ميديا اللي بيعمل حاجة غلط بهزقه، والناس بتقولي بلاش أنتي عشان احنا بنحبك، ومن الحاجات اللي بتستفزني على السوشيال ميديا أوعي تيجي جمب مصر بأي شكل من الأشكال.

وقالت عن علاقتها بأحفادها: أنا جدة تافهة ولذيذة جدا، ومقلبني في إكسسواراتي، وباخد منهم إذن قبل ما أنزل.. وأنا مشتغلتش ولا اتجوزت تاني بسبب ابني، وكنت واخدة قرار بدا.. أنا أساسا صعيدية وتركيبتي زي أمي، ومقدرش أسيب ابني مع راجل غريب وأنزل الشغل.

فريدة سيف النصر في مسلسل جعفر العمدة

وجسدت فريدة سيف النصر خلال أحداث مسلسل جعفر العمدة، الذي ينافس به الفنان محمد رمضان على الموسم الدرامي الرمضاني الحالي  دور راقصة، وتخوض بطولته إلى جانب كل من النجوم: أحمد داش، منذر رياحنة، أحمد فهيم، منة فضالي، محمد رمضان، ايمان العاصي ، زينة، هالة صدقى، مى كساب، عصام السقا،مجدى بدر، دعاء حكم، أحمد داش، بيومى فؤاد، فريدة سيف النصر، جورى بكر، لما كتكت، طارق النهرى، أحمد عبد الله.

وتدور أحداث المسلسل حول قصة اختطاف ابن جعفر العمدة، وتفاصيل حياته مع زوجاته الأربعة، ووالدته، وأشقائه وباقي أفراد عائلته الذين يسكنون معه في نفس المنطقة.

كما قدمت النجمة فريدة سيف النصر أداء تمثيلي قوي خلال مشاهدها في مسلسل عملة نادرة الحلقة 24، التي عرضت على شاشة تلفزيون قناة سي بي سي في رمضان.

تابع موقع تحيا مصر علي