عاجل
السبت 20 أبريل 2024 الموافق 11 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حمادة هلال ينفي سخريته من محادثة حسن شاكوش وزوجته: شيلت الهبل دا وآسف جدًا

حمادة هلال
حمادة هلال

نفى الفنان حمادة هلال سخريته من محادثة حسن شاكوش وزوجته بسبب الأخطاء الإملائية، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أحدث منشورات حمادة هلال عبر إنستجرام

وكتب حمادة هلال خلال خاصية إستوري: والله العظيم مش أنا اللي كاتب الكلام دا، فيه أخ وزميل موجود في صفحتي الرسمية وحب يهرج وشيلت الهبل دا وآسف جدًا.

رسالة حسن شاكوش لزوجته 

وسبق وأن تصدرت سخرية الجمهور من رسالة مطرب المهرجانات حسن شاكوش لزوجته ريم طارق السوشيال ميديا وأصبحت حديث الساعة.

وجاءت رسالة حسن شاكوش كالآتي: عبستك ازاي وأنتي مش بستاني، ليسخر منه الجمهور قائلًا: ده بيكتب بصوته مش بالأبجدية زينا كده.

تصريحات حمادة هلال عن المداح 3

وفي وقت سابق، تحدث الفنان حمادة هلال عن كواليس مسلسل المداح الجزء الثالث، موضحًا أنه يعتبر أن المداح هو سوبير هيرو العرب، كما كشف أنه يريد أن يقدم أساطير عديدة من المداح.

وقال حمادة هلال خلال لقائه في برنامج يحدث في مصر والذي يعرض عبر قناة أم بي سي مصر: إحنا كنا متوترين واحنا بنصور الجزء الثالث من المداح أكتر من الاجزاء التانية عشان نوصل للنجاح المطلوب.

وتابع: واحنا تعبنا أو ي أنا والمؤلفين والمخرج وكنا قاصدين نتعب عشان ربنا يكرمنا أكتر حتى إننا روحنا قنا وسانت كاترين ولبنان والفيوم وغيره عشان نطلع المشاهد مظبوطة.

حمادة هلال ينتقد التصوير في العزاءات

و على الصعيد الآخر، أعرب الفنان حماده هلال عن غضبه واستيائه من التصوير في العزاء والجنازات، خاصة بعد انتشار صور الفنانة ميرفت أمين في عزاء المخرج علي عبد الخالق، والتي عرضتها لموجة تنمر مريعة من قبل رواد السوشيال ميديا.

وقال حمادة هلال في تصريحات تليفزيونية: "الموضوع بقى دمه تقيل جدا، لا بنبقى عارفين نقول لحد ما تصورش ولا اني داخل أعزي، المفروض أن الناس تبقى عارفة أن ده وقت مهم جدا وجايين نواسي شخص حبيب، و في نفس الوقت بنبقى محرجين نقول لحد لا متصورش ".

تابع موقع تحيا مصر علي