عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد نجاحه في جعفر العمدة.. أحمد خالد صالح عن أحمد فهيم: لسة دي نقطة البداية

أحمد خالد صالح
أحمد خالد صالح

أشاد الفنان أحمد خالد صالح بـ النجم أحمد فهيم صاحب شخصية سيد في مسلسل جعفر العمدة، وذلك بعد تحقيقه نجاحات كبيرة خلال فترة عرض العمل في رمضان 2023.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات أحمد خالد صالح عن أحمد فهيم

أحمد خالد صالح يشيد بأحمد فهيم

وقال أحمد خالد صالح خلال لقائه ببرنامج et بالعربي: “مبسوطله ومبسوط بيه وبدعيله كتير يارب يثبته ويزيده اللي جاي ان شاءالله يبقى أحلى لأن فهيم معندهوش سقف والنقطة اللي بنوصلها بتكون نقطة بداية للي بعده ونفسي أخده ونتمشى كدة في الشارع عشان أشوف الناس هتتصرف ازاي مع سيد ومتأكد اني مش هعرف”.

أحمد فهيم في جعفر العمدة

يذكر، أن أحمد فهيم تألق في مسلسل جعفر العمدة إلى جانب النجوم محمد رمضان وزينة، هالة صدقى، إيمان العاصى، مى كساب، منة فضالى، أحمد داش، منذر رياحنة، عصام السقا، فريدة سيف النصر، مجدى بدر، فتوح أحمد سلوى عثمان، فريدة سيف النصر، جورى بكر، طارق النهرى، أحمد عبد الله، احسان الترك وضيف الشرف بيومى فؤاد، ومن تأليف وإخراج محمد سامى، وشارك فى السيناريو والحوار مهاب طارق وإنتاج شركة ميديا هب سعدى – جوهر.

وتحدث أحمد فهيم عن مشاركته في مسلسل جعفر العمدة، فقال: لما شوفت صورتي على الأفيش كنت بصور عملة نادرة، ولقيت أحمد داش باعتلي على الواتساب الأفيش، وكنت في راجع من التصوير في العربية دموعي نزلت، لأن دا كان حلم من زمان.. كنت بمشي أشوف الأفيشات في الشوارع وكنت بقول إن شاء الله في يوم من الأيام أبقى موجود هنا.

وتابع: وكان النسبالي حلم وبيتحقق لأني كنت مستنيه 20 سنة، ولسه عندي حاجات كتير إن شاء الله أحققها ويارب كل اللي بيحلم بحاجة يحققها، واحنا لما صورنا الأفيش أن مكنتش أعرف وضعي هيبقى ايه، وهل هتحط ولا لا.

أحمد فهيم في عملة نادرة

وعُرض لـ أحمد فهيم أيضا مسلسل عملة نادرة، الذي شارك بطولته إلى جانب نيللى كريم، جمال سليمان، جومانا مراد، أحمد عيد، كمال أبو رية، فريدة سيف النصر، ندا موسى، محمد لطفى، على الطيب، مريم الخشت، هشام عاشور، نهى صالح، ومحمد فهيم، رمزى العدل، وئام مجدى، بالإضافة إلى عدد كبير من الفنانين الشباب.

تابع موقع تحيا مصر علي