عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد أزمتها مع زوجها.. حقيقة وفاة علا غانم عن عمر ناهز الـ 51 عام

علا غانم _ أرشيفية
علا غانم _ أرشيفية

انتشرت أنباء عديدة خلال الساعات الماضية على مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة حول وفاة الفنانة المصرية علا غانم بعد أزماتها الأخيرة مع زوجها وهو ما شكل صدمة للجمهور ومحبيها.

تحيا مصر يرصد حقيقة وفاة علا غانم.

أشرف زكي ينفي شائعة وفاة علا غانم 

وتواصل تحيا مصر مع الفنان أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية ليكشف لنا حقيقة وفاة علا غانم بعد مسيرة فنية طويلة لينفي تلك الأنباء وأنها مجرد شائعة عارية تمامًا من الصحة.

أزمة علا غانم مع زوجها

على الصعيد الآخر، هاجمت الفنانة علا غانم زوجها، بعدما قال إنها بخيلة وتخاف من انفاق الدولار الواحد، موضحةً: "دي اسمها شرشحة وفضايح، إيه ده؟! المفروض أرد على الكلام ده ازاي؟َ! أرد بفضايح تانية؟! مش هنزل لهذا المستوى المتدني".

وأضافت غانم : "أنا اتفقت معاكِ على إننا مش هنتكلم في الموضوع ده، لكن انتي قلتي لي هسأل سؤالين عشان الناس عاوزة تسأل حاجات، لكن انتي سألتي أكتر من سؤالين، كأنك بتروجي لأكاذيبه، وعموما أنا مش هصرف على راجل، أصرف على راجل ليه؟! هو أصغر مني؟! ده أكبر مني بـ15 سنة".

تصريحات علا غانم

وقالت الفنانة علا غانم، إنّها أقامت مع زوجها السابق 8 أو 9 شهور في 6 سنوات، وكان ذلك بالولايات المتحدة الأمريكية.

وأشارت إلى أن : "في آخر سنتين بقى في الولايات المتحدة الأمريكية، لأنه كان شاف إنه مش هينفع يصلح حاجة عملها معايا".

وتابعت: "جاء للإقامة في أمريكا لأنه علم تماما بأني منشغلة في أعمالي الفنية، كنت منشغلة في تحقيق أهدافي، استمريت في هذه الزيجة 17 سنة لانني كنت مشغولة طوال الوقت، قعدت 12 سنة معنديش وقت أتخانق، اتخانقت أول سنة، بس بعد كده مكنتش فاضية ومكنتش بسال هو فين، دي مش حياة طبيعية، ومكنتش فاضية أطلق".

واختتمت حديثها قائلة: كنت أكذب عندما قلت إن زوجي يحبني ويخاف عليّ، عشان كنت عاوزة طول الوقت إني أطلع بصورة معينة، ومش هسمح لأي حاجة إنها تشوه الصورة دي.. كنت أقول ما كان يرضي المجتمع والناس والشكل الخارجي، أعترف بأنني كنت كذابة.

تابع موقع تحيا مصر علي