عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

دينا الشربيني: بعيش قصة حب مع شخص مصري ومن خارج الوسط الفني

دينا الشربيني
دينا الشربيني

كشفت الفنانة دينا الشربيني عن مواصفات الشخص التي أعلنت عن ارتباطها به مؤخرًا، كما تحدث الشربيني عن والدها وتشجيعها له.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات دينا الشربيني

وقالت دينا الشربيني خلال لقائها في برنامج إي تي بالعربي: بعيش قصة حب، وهو شخص محترم وجدع ومصري من خارج الوسط.

دينا الشربيني ووالدها

كما تحدثت دينا الشربيني عن والدها الذي توفي مؤخرًا، وأوضحت أنها لم تخرج من حالة الحزن، ومازالت بهذه الحالة ولكنها تحاول أن تفعل ما عليها وتؤدي عملها حتى يكون سعيد بها.

وكشفت دينا الشربيني: ما طلعتش من الحالة، لكن بعمل اللي بيحبه لأنه كان بيحب شغلي وكان بيدعمني وكان هو الوحيد اللي مقتنع بيا قبل أي حد، وهو الوحيد اللي كان بيقول لي رأيه، وكان حبيبي بيحب الحياة وبعمل اللي المفروض يتعمل علشان يكون مبسوط وشغلي أهم حاجة.

تصريحات دينا الشربيني

وسبق وكشفت الفنانة دينا الشربيني عن شدة تأثرها بوفاة والدها، مشيرة إلى أنه كان شخص إيجابي ويعشق الحياة، وقالت دينا الشربيني خلال لقاءها مع برنامج et بالعربي: لسه مش مستوعبة وفاة والدي، هو كان شخص بيحب الحياة أوي.. والمرة الوحيدة اللي جالي فيها في الحلم قاللي اتبسطي، وهو بني آدم إيجابي، وحاسة إنه معايا مش إنه مشي.

أعمال تنتظرها الفنانة دينا الشربيني

ومن جانب أخر، تنتظر الفنانة دينا الشربيني عرض فيلمها الجديد تاج، والتي أعلنت مؤخرًا الانضمام له، والذي يقوم ببطولته الفنان تامر حسني، والمقرر عرضه في عيد الأضحى المقبل.

وأعلنت الشربيني تعاونها مع تامر حسني من خلال حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك حيث تبادلت الاشادات مع تامر حسني، فكتب الاخير: النجمة الجميلة دينا الشربيني نورتي فيلمك ( تاج )  ويارب الفيلم يكمّل سلسلة نجاحاتك الكبيره اللي كسرتي بيها الدنيا ،ربنا يكرمك و يكرمنا معاكي.

لترد عليه دينا الشربيني، قائلة: تامر.. مهما اتكلمت او قلت مش هعرف اشرحلك انا سعيده اد ايه بكلامك ..انا كنت بحبك وبحترمك جدا علي المستوى الفني ودلوقتي لما عرفتك بحبك وبحترمك جدا على المستوى الشخصي.

وتابعت الشربيني: ربنا يوفقك وينجحك اكتر واكتر  وان شاء الله تاج يكسر الدنيا زى كل اعمالك علشان المجهود الجبار اللي انت عامله فيه اللي انا  شخصيا شوفتوا بعينى.

تابع موقع تحيا مصر علي