عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عنبة يتعرض لوعكة صحية مفاجأة: تمزق في عضلة الصدر

عنبه _ أرشيفية
عنبه _ أرشيفية

تعرض مطرب المهرجانات الشعبية عنبة لأزمة صحية مفاجأة، حيث أُصيب بتمزق في عضلة الصدر وكشف عن ذلك من خلال خاصية استوري على حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة إنستجرام.

تحيا مصر يرصد تعرض عنبة لوعكة صحية.

مشاركة عنبة في مسلسل يسرا

على الصعيد الآخر، تحدث عنبة عن مشاركته في مسلسل 1000 حمدالله ع السلامة فقال في لقاء تليفزيوني له: "أنا نيتي خير فربنا دايما بيمشيلي الدنيا والبدايات دايما بتكون خير، وأول كلموني العدل جروب وقالولي انت مرشح لـ مسلسل في رمضان مع يسرا روحت قولت لأمي اني هشتغل مع يسرا قالتلي روح يابني انت مجنون وأول ما يسرا شافتني باستني وقتها وشي احمر أوي وقالولي هناك انها كدة حبتني.. يسرا كان فيها كمية حنان وطاقة ومسهلة الدنيا على الاخر”.

وتابع: أول مشهد عملته كان بيني وبين يسرا والمفروض اني بزعق فيها وهي سابتني ازعق فخدت الجراءة وبقيت أزعق في المسلسل كله.

لقاء عنبه مع عرب وود

وقال عنبة خلال لقائه بـ “عرب ودد”: “امي كان عندها جلطة قبل ما أمضي المسلسل ده وفرق معاها جدا إني مبسوط، ووأهلي واخواتي كلهم أحسن مني أن يعتبر الصايع بتاع العيلة اللي عايش في الشارع لكن كلهم ناس محترمين”.

وتابع عن رد فعل أسرته على التعاون مع يسرا: “كلهم كانوا فرحانين بالحاجة اللي بوسلها ووشايفني قدوة إن مفيش مستحيل، الراجل اللي كان بيقف يشتغل 12 ساعة وبيشتغل عشان عنده حلم وصحابي كلهم عارفين اني عندي طموح، وكان نفسي امثل وأمي كانت بتدعيلي فربنا استجاب للدعاء ده".

تصريحات عنبه


واستكمل حديثه كاشفا عن المصاعب الذي واجتهه في الطفولة: كنت عشان أجيب لبس العيد بنزل ابيع شربات وبنام على الرصيف وأنا صايم بس كنت بجيبها بالحلال.

تابع موقع تحيا مصر علي