عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أوس أوس يتألق رفقة أحمد السبكي وصلاح عبد الله من حفل زفاف ميرنا نور الدين

أوس أوس وصلاح عبد
أوس أوس وصلاح عبد الله _ أرشيفية

تألق نجم مسرح مصر، الفنان الفنان أوس أوس، في أحدث ظهور له رفقة النجم الكبير صلاح عبدالله والمخرج أحمد السبكي من حفل زفاف الفنانة ميرنا نور الدين.

تحيا مصر يرصد أحدث ظهور للفنان أوس أوس.

أوس أوس ضيف حبر سري

وقال أوس أوس خلال استضافته في برنامج حبر سري: اشتغلت شغلانات كتير زمان عشان الواحد يبقى ليه لازمة في الدنيا وأنا كنت من أسرة ميسورة بس كنت بجيب مصروفي بدل ما أبويا يصرف عليا.

وتابع أوس أوس: بقينا نصرف على الفن أمتر من اللي بناخده منه وزمان كان في رفاهية والناس مبسوطة دلوقتي كلنا سواسية والدنيا صعبة على الكل.

تصريحات أوس أوس

وأضاف أوس أوس: كنت أهلاوي وأنا صغير وكنت بسمع كلام أبويا لحد ما كبرت لما فضل يقولي بلاش تعمل كذا ويأمرني فقررت إبقى زملكاوي بالعند فيه ولو كنت بشجع نفس الفريق أنا وأبويا مش هيبقى فيه أكشن.

وتابع: الكورة هي ترفيه للناس ومينفعش الناس تتعصب عليها لان الكورة لإسعاد الجماهير

واستطرد: هقرر ابعد عن الفن لما احس إني مش مستمتع بيه، والفن هواية ومش بروح أعمل مشهد وأنا مضايق منه حتى لو جالي فلوس الدنيا وعمرنا ما نعمل حاجة مش مستعمتعين بيها أو مش حبنها حتى لو بفلوس كتير جدًا.

وعن نجوم مسرح مصر قال: عشان اتربينا فى مدرسة أستاذ أشرف عبد الباقي، وهو رجل له تاريخ كبير قرر يقف بجانبنا ووثق فى قدراتنا ويترك لنا مساحة التمثيل، وهو بيدخل فى آخر 10 دقائق يقول المعلومة المهمة فى العمل، وكل ما رأينا من أستاذ أشرف هو ما تعلمناه فى مجالنا.

أوس أوس يتحدث عن نجوم مسرح مصر 

واختتم: الفنان الذى لا ينجح فى مصر لا ينجح بأى مكان آخر، ويهمنا تقديم العديد من المسرحيات فى مصر مثلما نفعل فى السعودية.. والأستاذ أشرف عبدالباقى يسعى مع المسؤولين لتسهيل بعض المعوقات التى تواجه العمل المسرحى من ارتفاع بعض التكاليف وقيمة التذاكر

تابع موقع تحيا مصر علي