عاجل
الجمعة 10 مايو 2024 الموافق 02 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

قلبنا وجعنا عليها.. وفاة دنيا مراجيح يهز مواقع التواصل الاجتماعي

دنيا مراجيح
دنيا مراجيح

تصدرت دنيا مراجيح صاحبة الفيديوهات المثيرة للجدل على موقع تيك توك، تريند موقع التواصل الإجتماعي المختلفة خلال الساعات القليلة الماضية، وذلك بنبأ وفاتها الذي فجع رواد السوشيال ميديا.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير وفاة دنيا مراجيح 

وفاة دنيا مراجيح

وكتبت أحد صفحات المقطم عبر موقع فيسبوك: لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم توفيت إلى رحمه الله تعالى الأن (( دنيا مراجيح )) عن عمر يناهز 32 عاماً ماتت حزناً على والدتها وتركت طفلين صغار وهي من سكان منطقة المقطم وانا لله وانا اليه راجعون.

وفاة دنيا مراجيح

قهرتي قلوبنا.. حزن رواد السوشيال ميديا لـ وفاة دنيا مراجيح

وجاءت تعليقات الجمهور على نبأ وفاة دنيا مراجيح على هذا النحو: ان لله وان اليه راجعون دنيا مراجيح اتوفت اكيد عارفين انها ملهاش حد ادعولها بالرحمه والمغفره، البقاء والدوام لله وحده دينا مراجيح من سكان المقطم فى ذمة الله برجاء الدعاء لها برحمه والمغفرة، الف رحمه ونور تنزل عليكي يا حبيبتي قهرتي قلبي عليكي يا دينا، مكنتش بحبها ولا بحب محتواها بس قلبي وجعني عليها دنيا مراجيح في ذمه الله ادعولها بالرحمة.

دنيا مراجيح في ليه لأ

وكانت قد أحدث دنيا مراجيح حالة من الجدل بعد ظهورها في مشهد بـ مسلسل ليه لأ، الذي خاضت بطولته الفنانة أمينة خليل، حيث أعرب رواد السوشيال ميديا عن حزنهم من إعطاء تلك الفرص لأصحاب المحتويات التافهة تاركين المواهب الحقيقية تجول في الشوراع.

وردت مخرجة العمل على هذا الجدل، فقالت: "أنا مش عارفة سبب الجدل لحد دلوقتي، أنا حاسة بنبرة تعالي وتنمر عليهم، زي ما قرأت والناس قالوا إنهم عشوائيين، وده شيء لا يعيبهم، هما موهوبين، وأنا شوفتهم على تيك توك وعجبوني، وظهورهم متوظف مظبوط مع الدور اللي أدوه، لإني مطلعتهمش في دور وكيل وزارة".. مُضيفة: جو موهوب ولو حابب يكمل المشوار هيكون شاطر، وأنا مخرجة العمل وحرة في إني أطلع اللي أنا عايزاه، ولو مش موهبين مكنتش جبتهم، واللي حصل ده ظلم ليهم".

تابع موقع تحيا مصر علي