عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

سارة نخلة تفجرها: هعمل تجميد بويضات سواء اتجوزت أو لا

سارة نخلة _ أرشيفية
سارة نخلة _ أرشيفية

أعلنت الفنانة سارة نخلة، نيتها في تجميد بويضاتها، في حالة زواجها مرة أخرى بعد انفصالها، أو عدم زواجها.

تحيا مصر يرصد تصريحات سارة نخلة. 

تصريحات سارة نخلة 

وقالت سارة نخلة في برنامجها Face oFF الذي تقدمه على شاشة هي أنها ستخوض تجربة تجميد البويضات في حال أخذها قرار الزواج مرة أخرى أم لا.

سارة نخلة في برنامجها Face oFF

هذا وقال الدكتور وائل البنا، إن هناك العديد من الأسئلة شائعة لدى الجمهور، :الناس دايما بتخاف من السؤال ده خاصة البنات بيسألوا هل هيأثر على عذريتهم ولا لا، اللي مش متزوجات لأسباب معينة.

وتابع وائل البنا خلال مداخلة هاتفية مع “Face off” وهناك طريقتين أولا عن طريق جدار البطن، وسونار معين ومن خلالة الإبرة تخترق جدار البطن بشكل آمن جدا لخروج البويضات، ويفضل ذلك لشخصية غير نائمة، ولكن إذا كانت حامل يفضل تكون نائمة.

وأضاف: السن الأنسب بالنسبة لي لإجراء عملية تجميد البويضات يكون من بداية العشرينات، ومن أول التلاتين وأخرها وهنا بيدينا فرصة إننا لما نجمدها ونرجع بعد عمر نلاقي في أجنة.

سارة نخلة تشيد بتصريحان رانيا يوسف 


وسبق وقالت سارة نخلة خلال برنامجها فيس أوف الذي يعرض على شاشة قناة هي،: تصريحات رانيا يوسف كلها صح، وعجبتني لأن احنا كل يوم مش هنلاقي صاحبة زي رانيا يوسف وافتكرت مواقف كتير بتحصل في حياتنا وحاجات ممكن يكون المصدر بتاعها كلام ربنا وكلام دين عشان نعرف أن كل ده صح.

وتابعت: البيوت أسرار عشان لما تقعدي مع صاحبتك وكنتي زعلانة من جوزك متقوليش أنا زعلانه منه  عشان كذا وصاحبتك بقت عارفة نقاط ضعف جوزك وقوته وشوفنا كتير لما واحدة تخطف جوز صاحبتها.

واستكملت: 90% من الرجالة عينهم زايغة والراجل لو ملاقش سكة مفتوحة من الست مش هيتكلم والعيب أن دي صاحبتك.

وأضافت: نصيحة مني حافظي على أسرار بيتك وجوزك ومفيش حد يعرف اسرار بيتك ولا صاحبتك ولا أهلك ولو زعلانه ومضايقة روحي الجيم او اخرجي ومطلعيش اسرار بيتك بره.

تابع موقع تحيا مصر علي