عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ياسمين عز توجه نصيحة للسيدات: أعملي لفرعونك تورتة جيلي عشان تطري على قلبه

ياسمين عز
ياسمين عز

حرصت المذيعة ياسمين عز على توجيه نصيحة للسيدات بسبب سوء الأحوال الجوية، وذلك خلال برنامجها كلام الناس اليوم المذاع عبر شاشة تلفزيون قناة إم بي سي مصر.

تحيا مصر يرصد تفاصيل نصيحة ياسمين عز للسيدات

نصيحة ياسمين عز للسيدات

وقالت ياسمين عز: لازم تقومي تقفلي الشبابيك والبلكونات كويس جدا وتسدي أعقاب الباب من تحت بفوطة عشان ميدخلش منها تراب، ومتخرجيش من البيت لا أظنتي ولا ولادك، هتقعدي زي الهانم تتفرجي علينا ولو أن النقطة دي تحديدا مش عايزة أفكرك بيها عشان عارفة أنتي بتحبيني قد ايه.

وتابعت: وبعد ما الحلقة تخلص تروحي على المطبخ تعملي لفرعونك حبيبك تورتة جيلي فراولة بالموز عشان تطري على قلبه وترطب، وريحي من التنظيف ونامي كويس عشان تصحي الصبح بدري وتغسلي وتنشري، عشان الراجل يوم إجازته يحس أنه قاعد في مكان نضيف وريحته حلوة وميجلوش حساسية على صدره بعد الشر.

ياسمين عز: لازم تنضفي وتدعكي  ورا ودن جوزك

وسبق وأن وجهت الإعلامية ياسمين عز عدة نصائح إلى السيدات، كما طالبت منهم الاهتمام بأدق التفاصيل لجوزها، وذلك تحت عنوان دروس تنظيف الزوج.

وقالت ياسمين عز في برنامجها كلام الناس الذي يعرض عبر قناة أم بي سي مصر:  زي ما بدي دروس في تفخيم الزوج في دروس تنضيف الزوج.

وأضافت: نضفي وادعكي ورا ودن جوزك.. أنت بريمو في النضافة كلور رايح وديتول جاي وبتيجي عند ورا ودن جوزك وبتكسلي.

رسالة ياسمين عز الغامضة

وعلى صعيد آخر، وجهت الإعلامية ياسمين عز رسالة غامضة، وذلك في ستوري نشرتها عبر حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام.

وكتبت ياسمين عز في ستوري: بحب أوي الدعسوقة، التي لا تتصرف كـ عبدة أو مملوكة، على الأقل كان ليهم سعر في سوق عكاظ، بل تتصرف برخص كـ خرابة بيوت أو ببلاش كـ خطافة أزواج في السن.

وتابعت ياسمين عز: بحب أوي المسترجلة، اللي على راسها بطحة وعايزة تستخدم كلمة مظلوم كصفة، في حين أن استخدامها وإعرابها، كـ اسم أحلى وأوقع، تقل الاسم بيخوف، بكرة الحصة الجاية عندنا مجموعة من الأسماء هنعرفها، كلنا مع بعض، غدًا قصائد شتوية وجرائد صيفية.

تابع موقع تحيا مصر علي