عاجل
الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

كريم الشناوي يعتذر لفريق إخراج الهرشة السابعة بعد تجاهل تكريمهم اليوم: بنعيش ونتعلم

كريم الشناوي
كريم الشناوي

حرص المخرج كريم الشناوي على تقديم اعتذار لفريق إخراج مسلسل الهرشة السابعة، بسبب تجاهل تكريمهم اليوم بحفل كأس إنرجي للدراما.

تحيا مصر يرصد تفاصيل اعتذار كريم الشناوي لفريق إخراج الهرشة السابعة

اعتذار كريم الشناوي

وكتب كريم الشناوي عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: اعتذار واجب.. انهاردة كان في جائزة المفروض استلمها من راديو NRJ عن إخراج مسلسل الهرشة السابعة، وبسبب ظروف السفر مكنتش هبقى متواجد واتفقت مع المنظمين من أسبوع أن دي فرصة عظيمة أن يستلم الجائزة رانيا رشدي وسارة النادي وأمينة عبد الوهاب من فريق الإخراج.

وتابع: لأن الحقيقة الشغلانة بتاعتنا دي شغلانة جماعية ودي فرصة أن الناس تشوف جزء من الفريق اللي تعب جدا عشان العمل يطلع بشكل مرضي.

تجاهل تكريم فريق إخراج الهرشة السابعة

واستكمل الشناوي: المهم الثلاثة بنات وصلوا اليوم كما تم الاتفاق وانتظروا التكريم ومطلعوش لاستلام الجائزة، تواصلت اثناء الحفل مع المنظمين عشان الاتفاق واعتذروا وقالوا أن ده خطأ مش مقصود وهيتم تداركه وأنهم هيطلعوا.. لكن الحفل انتهى بدون تكريمهم واستلامهم الجائزة.

واضاف: معنديش أي تعليق على تصرف القائمين على الاحتفال، الأمر متروك لهم ولتقديرهم اذا كانت الجوائز بنستحقها على شغلنا اللي تعبنا فيه ولا حضورنا الحفلات.. أنا بس حابب أقول لرانيا وأمينة وسارة أني اسف جدا على الموقف ده.

واختتم: وأننا بنعيش ونتعلم ونعيش ونتأكد أن أهم مؤشر لنجاح شغلنا بنشوفه واحنا ماشيين في الشارع وأننا نتبسط واحنا شغالين.. أنا اسف مرة ثانية  وشكرا لكل صناع الهرشة السابعة ونقفل الصفحة ونركز في مشروعنا القادم.

تامر حبيب يشيد بمسلسل الهرشة السابعة

وفي وقت سابق، كشف السيناريست تامر حبيب عن تأثره الشديد بعد أن شاهد الحلقة الأخيرة من مسلسل الهرشة السابعة، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

وقال: و بعد ما شفنا أول حلقة، وصاحبي مشي، و قعدنا شفنا آخر حلقة، وقعدت اعيط من نص آخر مشهد لغاية ما التيترات خلصت، كأني في صالة المسافرين في المطار بأودع ولادي اللي مسافرين لمجهول و انا بأدعيلهم بالسعادة و الرضا.

وتابع: وبافكر في رحلة السبع سنين و في دماغي صوت عبد الحليم بيغني : شوف خدتنا منين يا قلبي و شوف سابتنا فين…. باحبكم و كل ما هاتوحشوني هاتفرج عليكم تاني و تالت و عاشر يا حلوين يا ولاد الحلوين.

تابع موقع تحيا مصر علي