عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمد حماقي يحيي حفلًا غنائيًا بالكويت في هذا الموعد| تفاصيل

محمد حماقي
محمد حماقي

يستعد المطرب محمد حماقي لإحياء حفل غنائي جديد له بدولة الكويت، وتحديدًا في أرض المعارض، وذلك وفقًا لما أعلنه عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أحدث منشورات محمد حماقي عبر إنستجرام

حيث كتب حماقي: جاهزين علشان نحتفل بعيد الأضحى مع بعض؟! استنوني يوم الخميس ٢٩ / ٦ في الكويت في أرض المعارض، تقدروا تحجزوا التذاكر من خلال موقع eventat.

موعد طرح ألبوم محمد حماقي

وسبق وأن كشف الفنان المصري محمد حماقي، عن موعد طرح ألبوم صيف 2023، الذي يتعاون فيه مع الشاعر أيمن بهجت قمر، وذلك خلال مؤتمر صحفي أقيم على هامش إحيائه حفل جدة.

وقال حماقي: مفيش سينجل في صيف 2023.. هيكون فيه ألبوم كامل وهبتدي أنزل فيه بعد العيد، مشتغلناش الألبوم اللي فات بس السنة دي فيه مشاريع كتير في الألبوم إن شاء الله، موضحًا أن هناك مشروع ديو يتم التحضير له في الفترة الحالية، وسيتم الإفصاح عن تفاصيله بعد الاتفاق عليه.

وأضاف: مفيش أكل كتير يوم الحفلة، أقصى حاجة بأكلها مكرونة مسلوقة مثلًا، ومرة محمد زكي أكلني خروف شاورما قبل الحفلة كنت هنام، بس في العادة مش باكل حاجة تقيلة، بالعكس عشان تديني طاقة أغني وأنا مرتاح، وديمًا قبل ما أطلع على المسرح بخمس دقائق بحب أكون لوحدي خالص ومش معايا حد عشان أجمع تركيزي وطاقتي.

تصريحات محمد حماقي عن زوجته

وعلى صعيد أخر، كشف الفنان المصري محمد حماقي تفاصيل انفصاله عن زوجته نهلة لمدة عامين وقرار عودته لها، فضلًا عن سبب انتقاله للاستقرار في أكتوبر وذلك خلال لقائه مع صاحبة السعادة على قناة dmc الفضائية.

قال حماقي: رجوعي لمراتي عودة رومانسيه طبعا، احنا انفصلنا سنتين فيه ناس معرفتش اننا انفصلنا اصلا .. انا مقولتش خالص.

وأضاف: وكنت حريص أن انا مقولش عشان ميحصلش أي تجاوز .. لأن فيه ناس هتتجاوز ، ما هو انت بقى هي مش معاك ملكش دعوة .. لأ ليا دعوة  محدش يتكلم عليها اصلا.. يعني هو القرار كان بالعقل ورجع بالقلب.. نقلت من مدينة نصر لأكتوبر عشان مراتي تكون قريبة من أهلها وأصحابها.

تابع موقع تحيا مصر علي