عاجل
الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

يوسف عثمان: الستات مش نكدية وبحب اللي تكون عندها كارير ومستقلة

يوسف عثمان
يوسف عثمان

تحدث الفنان يوسف عثمان عن المرأة وسبب وصفها بمصطلح “النكدية”، مشيرًا إلى أنها ليست ذلك على الإطلاق لكنها تريد تنفيذ ما يدور في عقلها مهما كانت التكلقة.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات يوسف عثمان في برنامج gossips

يوسف عثمان: الستات مش نكدية لكن بتزعل لو اللي في دماغها محصلش وغصب عن الراجل هيحصل

وقال يوسف عثمان خلال لقاءه بـ برنامج gossips: “الستات مش نكدية لكن بتزعل إن اللي في دماغها مبيحصلش، فهو هيحصل هيحصل بالذوق بالعافية بالنكد بالزعيق بالزن، فلازم الراجل يبقى ذكي ويشوف هي عايزة اي ويعمله قبل ما يكون فيه أكشن لأنه كدة كدة هيحصل”.

يوسف عثمان عن مواصفات فتاة أحلامه: لازم يكون عندها كارير 

وتابع حديثه، قائلا: الست تكون عندها حياة وكارير ومستقلة وعارفة هي عايزة تعمل اي لنفسها قبل ما تعمل اي للناس اللي حواليها، دي حاجات مهمة أوي وبتخلي الشخص اللي قدامك يلمع.

واختتم: الرجالة عايزة حاجات بسيطة من كلمة واحدة لكن الست فيه خطوات بتاخدها عشان تعرف هي عايزة ايه لكن الراجل بيفكر في الحاجة بيعملها.

يوسف عثمان في مسلسل الأصلي

يذكر، أنه تألق يوسف عثمان في مسلسل الغرفة الأصلي، والذي شارك في بطولته إلى جانب نخبة من نجوم الفن منهم ريهام عبد الغفور، إيناس كامل، اسلام جمال، إيهاب فهمى، تامر نبيل، أحمد الشامي، شاهيستا سعد، سارة نور، جلا هشام، أشرف زكي، فتوح أحمد، كريم عبد الخالق، أيمن الشيوي، أحمد والي، أحمد عبد الحميد، طه خليفه، محمد درويش، ولاء الشريف، أحمد كشك، ميدو ماهر وعدد آخر من الفنانين.

أبطال مسلسل الأصلي

ودرات أحداث مسلسل "الأصلى" في إطار اجتماعى، حول فاطمة الأصلى التى تسعى للحفاظ على تركة أبيها من الضياع وترى أنها الأحق بها من الجميع، وترفض تقسيمها على أخوتها الأربعة فايزة وفريال، وفريدة وفاروق، فيتحول رباط الأخوة إلى سلاسل من نار تحرق الجميع، والعمل تأليف أمين جمال، وإخراج أحمد حسن وإنتاج شركة أروما للمنتج تامر مرتضى.

تابع موقع تحيا مصر علي