عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مصطفى قمر لـ خالد سرحان: عشان أخف لازم تدفع مصاريف الدكتور والمدارس وصيانة العربية

مصطفى قمر
مصطفى قمر

حرص الفنان مصطفى قمر على ممازحة الفنان خالد سرحان، بعد ضربه له عن طريق الخطأ خلال تصوير فيلم أولاد حريم كريم، الذي من المقرر عرضه قريبا في السينمات المصرية.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير رسالة مصطفى قمر لـ خالد سرحان بعد اصابته في عينة

مصطفى قمر يمازح خالد سرحان

وكتب مصطفى قمر عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام عبر خاصية “ستوري”: “الدكتور قالي علشان أخف بسرعة لازم اللي ضربني يدفع مصاريف المدارس وصيانة العربية”.

لا يتوفر وصف.
منشور مصطفى قمر

إصابة مصطفى قمر في عينه

وكان قد أعلن مصطفى قمر عن اصابته اصابة بالغة في عينه، فقال: أنا كويس يا جماعة دي حاجة خفيفة وحادث يضحك والله.. بس احنا هنتوقف ٣ أيام عن تصوير أولاد حريم كريم لغاية ما عيني تخف دعواتكم.

جدير بالذكر، أنه من المقرر ن يعرض فيلم أولاد حريم كريم خلال فترة صيف 2023 وقد أشار مصطفى قمر إلى عدم مشاركة الفنانة ياسمين عبد العزيز في الجزء الثاني من الفيلم وأن تيام قمر نجله سيشارك معه في الفيلم وتعتبر هذه هي المرة الأولى التي سيقف فيها مصطفى قمر أمام نجله ويذكر أن فيلم حريم كريم قد عرض سنة 2005 وشارك فيه عدد كبير من النجوم من بينهم ريهام عبد الغفور، ياسمين عبد العزيز، علا غانم، إدوارد واخرون.

أبطال حريم كريم

وكان قد خرج أبطال فيلم اولاد حريم كريم للكشف عن تفاصيل العمل، وذلك خلال برنامج عرب وود، حيث قال مصطفى قمر:  “قصدنا ناخد جيل من الشباب في أولاد حريم كريم لأن البنات بيحبوا يتفرجوا على تيام وشباب كتير شايفين إن رنا رئيس ممكن تبقى فتاة أحلامهم فكان لازم نستغل ده، أولاد حريم كريم فيلم تاني بيكمل الجزء الأول لأنهم الناتج الطبيعي للحياة اللي فاتت وهما حلقة الوصل بين الحريم بكريم".

اما عن علا غانم فقالت: شايفة إن أولاد حريم كريم هيحي الجزء الأول من العمل وهيخلي اللي متفرجش عليه يتفرج عشان يشوف إحنا ماشين ازاي.

تابع موقع تحيا مصر علي