عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بيومي فؤاد عن فيلم وقفة رجالة: عملت فضايح واتخانقت مع شركة الإنتاج

بيومي فؤاد
بيومي فؤاد

أكد الفنان بيومي فؤاد على تعرض فيلم وقفة رجالة للظلم بسبب ضعف الدعايا وأمور أخرى، وذلك خلال حواره ببرنامج عرب وود المذاع على شاشة تلفزيون قناة روتانا.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات بيومي فؤاد عن فيلم وقفة رجالة

وقال بيومي فؤاد: السينما احيانا كتير حاجات تظلمها برا الموجود في الفيلم، الفيلم نزل في وقت وحش، الدعاية بتاعت الفيلم كانت ضعيفة أوي، وفي وقفة رجالة أنا عملت فضايح واتخانقت مع شركة الإنتاج، وكان عزائي أني مش بطلب حاجة ليا، أنا بطلب للفيلم، لو الفيلم جايب 60 مليون، لو اهتميتوا بالدعاية هيجيب 120 مليون.

تصريحات محمد ممدوح عن بيومي فؤاد

وسبق وأن تحدث الفنان محمد ممدوح عن علاقته بالفنان بيومي فؤاد، وبداية معرفتهما ببعض، وذلك خلال لقاء له ببرنامج عرب وود على شاشة تلفزيون قناة روتانا.

وقال محمد ممدوح: بيومي فؤاد اد جدي مش اد أبويا، أنا بحب أنكشه، وهو أستاذ كبير، وكان بيخرج في فنون جميلة وأنا بنفذله 3 سنين، فأحنا صحاب من زمان سنة 2005، وهو ممثل أي حد يحب يشتغل معاه.

بيومي فؤاد يهاجم محمد السبكي

وعلى صعيد آخر، حل الفنان بيومي فؤاد ضيفًا على برنامج أنا والقناع والذي يعرض عبر قناة الحياة، وكشف بيومي العديد من الأسرار في حياته الشخصية، كما هاجم المخرج المنتج محمد السبكي

وقال بيومي فؤاد: السبكي خدعني، واديتله فيلم بتاعي وكان في ناس جامدين جدا عاوزين ينتجولي وأنا فضلت مع محمد السبكي ورحت وديتهوله وبعد كده جاب المؤلفين ومضاهم واداهم فلوس قليلة وانا دفعتلهم فلوس من جيبي.. وبعد دا كله جاب محمود حميدة يمثل مكاني.

أخر أعمال بيومي فؤاد

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال بيومي فؤاد فيلم شوجر دادي، تأليف لؤى السيد وإخراج محمود كريم وبطولة ليلى علوى، حمدى الميرغنى، بيومى فؤاد، مى الغيطى، فرح الزاهد، محمد محمود، مصطفى غريب وجوهرة وتامر هجرس عدد آخر من الفنانين، ومن ضيوف الشرف هشام عباس الذى يقدم أغنية أيضًا خلال الأحداث، ومروان يونس وسارة الدرزاوى.

وتدور أحداث فيلم "شوجر دادي" في إطار كوميدي حول الأب بيومي فؤاد الذي يقوم بإبلاغ أبنائه حمدي الميرغني ومصطفى غريب برغبته في الزواج من امرأة ثانية، فيما ترفض ليلى علوي احتمالية أن ترى زوجها مع امرأة أخرى، وتحاول إعادته عن تفكيره. 

تابع موقع تحيا مصر علي