عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نجيب ساويرس: عادل إمام كبر بس هو كويس وبيضحك.. وأول لما شافني خدني بالأحضان

عادل إمام - نجيب
عادل إمام - نجيب ساويرس

تحدث رجل الأعمال نجيب ساويرس عن زيارته للزعيم عادل إمام، موضحًا تفاصيل حالته الصحية، وذلك من خلال مداخلة هاتفية له ببرنامج حضرة المواطن مع الإعلامي سيد علي.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات نجيب ساويرس عن عادل إمام

تصريحات نجيب ساويرس عن عادل إمام

حيث قال نجيب ساويرس: زرت الزعيم عادل إمام لأن فيه حالة عشق بيني وبينه وتاريخ كبير من المحبة والصداقة، وتقديرا لذلك شرفنا بالحضور في مهرجان الجونة السينمائي.

وتابع: عادل إمام في سنه ميقدرش يسافر الجونة تاني واحنا كرمناه في المهرجان وده من الحاجات اللي أسعدتني ومن الذكريات الجميلة اللي الواحد يحب يسترجعها ويشوفها.

واضاف: عادل إمام كبر بس هو كويس أوي وبيضحك ويهزر وأول لما شافني خدني بالأحضان وربنا يديله الصحة ويبعد عنه الناس الوحشة.

رسالة يسرا لـ عادل إمام

وسبق وأن حرصت النجمة يسرا التعليق على إطلاق اسم الزعيم عادل إمام على الدورة الـ 16 من المهرجان القومي للمسرح المصري.

وقالت يسرا في تسجيل صوتي تم نشره عبر الصفحة الرسمية للمهرجان على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: أستاذ عادل إمام بالنسبالي وبالنسبة للفن العربي والمصري أعتقد أنه حالة استثنائية مش هتتكرر تاني.. عادل إمام شال الفن على كتفه مش أقل من 50 سنة.

وتابعت: وأي دورة تتعمل باسم الأستاذ عادل إمام بردو قليل عليه لأنه حالة استثنائية بدون شك، فربنا يخليه لينا، ويحفظه، وهو مصدر سعادتنا وبهجتنا، ومصدر عظيم لابتسامة حقيقية من القلب.

تفاصيل مشهد عادل إمام وعايدة رياض الشهير

وعلى صعيد آخر، كشفت الفنانة عايدة رياض كواليس مشهدها الشهير مع الزعيم عادل إمام، من فيلم اللعب مع الكبار، وذلك خلال لقائها ببرنامج أسرار النجوم مع الإعلامية إنجي علي، عبر محطة راديو نجوم إف إم.

وقالت عايدة رياض: وأنا وعادل إمام في بروفات المشهد دا  قالي بقولك ايه يا عايدة أنتي رياضية خلي بالك مني، وأول ما المشهد ابتدي لقيت أستاذ عادل إمام بيضرب بجد، روحت مدياه بالروصية وهو خلاني أخد عليه عشان يطلع الشغل حلو، وشالني بجد وخبطني.

تابع موقع تحيا مصر علي