عاجل
الثلاثاء 07 مايو 2024 الموافق 28 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

طليقة زوج نسرين طافش تستغيث: كان بيضربني في الشارع ورفض يديني فلوسي

شيرين بكير - نسرين
شيرين بكير - نسرين طافش وزوجها

كشفت السيدة شيرين بكير، طليقة زوج نسرين طافش، تفاصيل تعرضها للضرب والقهر من طليقها، مستغيثة بالجهات المختصة.

تحيا مصر يرصد تفاصيل استغاثة طليقة زوج نسرين طافش

استغاثة طليقة زوج نسرين طافش

وقالت شيرين بكير في مقطع فيديو لها متداول عبر منصات التواصل الاجتماعي: بقالي ٣ سنين بستغيث أني أخد حقوقي منه، هو اتعدى عليا بالضرب كذا مرة وفيه إثباتات أكدا وفيه صور للكلام دا كله، وطردني من منزل الزوجية بدون أي شيء من حاجاتي الخاصة، ولما طلبت حقي من البيت رفض، حتى الفلوس بتاعت شغلي والدهب رفض يديهاني، وفي الأخر الطلاق تم غيابي.

وتابعت: رفع عليا طبنجة معرفش مرخصة ولا لا، جري في الشارع ورايا وضربني في الشارع، ومش مرة ولا اتنين لا دا كذا مرة، وطليقته اللي قبلي بردو كان بيتعدى عليها بالضرب، وبردو في محاضر وقضايا عليه، والمشكلة مكانتش معايا أنا بس.

شيرين بكير: أنا تعبت واستنجدت بأهله ومحصلش حاجة

واضافت: ورفعت قواضي كان بيعطلها، وفيه عليه أحكام، وبردو بيختفي، ولما كنت بتضرب كان بيتاخد مني التليفون ومكنتش بعرف استنجد بحد، ولما استنجدت بأهله كنت رايحة إيدي مكسورة، كان أبوه قالي أنه هيتولى الموضوع، وبعد كدا طلب منهم محدش يتدخل.

واستكملت: وأنا بناشد كل الجهات المختصة، أنا واحدة اتظلمت وواحدة اتهانت، وأنا مستاهلش الإهانة، وهو مقتدر بس مش عايز ينفذ، وأنا تعبت لأن الموضوع بقاله سنة واتنين وتلاتة وهو بيقول مش هتطول حاجة مني.

رسالة رومانسية من زوج نسرين طافش لها

وسبق وأن حرص زوج نسرين طافش، الفنانة السورية، على توجيه رسالة رومانسية لها، بعد عودتهما بأيام قليلة، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

ونشر صورة تجمعه بنسرين طافش خلال خاصية إستوري، وعلق عليها قائلًا: إنها موطن قلبي، الضوء الذي يبعث على روحي، هي المكان الذي ينفتح فيه قلبي ويتوقف دماغي، إنها عدني، أنا محظوظ حقًا أن أملكها، أحبها دائمًا وسأحبها وأحميها دائمًا، قد يبارك الله هذا الاتحاد، هذا الحب كما هو متصلاً ومحميًا دائمًا.

تابع موقع تحيا مصر علي