عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحمد شيبة: بأكل الناس من اللحمة اللي باكل منها

أحمد شيبة
أحمد شيبة

كشف المطرب أحمد شيبة عن روتينه الأسبوعي كل يوم جمعة، وذلك خلال مداخلة هاتفية له ببرنامج حضرة المواطن، مع الإعلامي سيد علي، على شاشة تلفزيون قناة الحدث اليوم.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات أحمد شيبة

وقال أحمد شيبة: كل يوم جمعة بحب أجمع الناس في الاسكندرية، ونقعد ناكل الحواوشي، واللحمة اللي باكل منها، بأكل الناس منها.

أحمد شيبة في أول تعليق بعد وفاة شقيقه

وسبق وأن خرج الفنان أحمد شيبة في مقطع فيديو عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك للرد على منتقدي إحياءه حفلة بعد وفاة شقيقه.

وقال أحمد شيبة: “أنا نزلت الشغل مش عشان الفلوس، غصب عني، شغلتي صعبة جدا، بيبقى فيه حزن، ولازم ننزل نشتغل، وبنخش نفرح الناس، بس الله أعلم باللي جوانا، كل واحد بيبقى فيه حزن في قلبه، والفرقة رزقها يوم بيومه، عشان محدش يفهمني غلط أنا نزلت بقالي 3 أيام لإن فرقتي تقريبا 50 فردا، رزقهم يوم بيومه”.

موقف إنساني بين أحمد شيبة ومعجب

وعلى صعيد آخر، روي المطرب الشعبي أحمد شيبة موقف انساني له مع أحد معجبيه يطل التصوير معه بملابس العمل، مشيرا إلى أنه وافق لأنه لم ينسى ماضيه في النوم على الأرصفة.

شارك أحمد شيبة صورة له مع معجب طلب التصوير معه، وعلق عليها، راوية أحداث الموقف: هو انا ينفع اتصور معاك بهدوم الشغل؟..  تعالى يبني انا كنت بنام على الرصيف قبل مغني.

تصريحات أحمد شيبة في حبر سري

ومن ناحية أخرى، تحدث الفنان احمد شيبة عن الراب ومطربي الراب، كما تحدث عن علاقته بشقيقه الذي توفى مؤخرًا، وتطرق بالحديث عن أبنائه وعلاقته بيهم.

وقال شيبة خلال استضافته في برنامج حبر سري التي تقدمه الإعلامية أسماء إبراهيم ويُعرض عبر قناة القاهرة والناس: انا بحب اللي بيغني راب بس الفن المزيكا مش كده، انا مش بكرهم بس انا مش بعرف اغني راب بقول لصحابي بتوع الراب يجوا يعلموني.

وكشف شيبة: مكنتش اقصد حد لما كتبت اللي بيرفع أجره مش بيحترم جمهوره وبتكلم على نفسي والجمهور اللي عملني والناس تعبانه ولو غليت سعري مفيش حد هيطلبني.

تابع موقع تحيا مصر علي