عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

خليكوا جاهزين ورايقين.. حمزة نمرة يحمس الجمهور لألبومه الجديد

حمزة نمرة
حمزة نمرة

شوق المطرب حمزة نمر جمهوره ومتابيعه عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام لـ أحدث ألبوماته الغنائية والتي أتت بعنوان “رايق”، معلنا عن موعد طرحه.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل ألبوم حمزة نمرة الجديد

ألبوم حمزة نمرة الجديد

ونشر حمزة نمرة بوستر الألبوم عبر حساباته الرسمية بمواقع التواصل الإجتماعي المختلفة، وعلق عليها: خليكوا جاهزين بس الأهم تكونوا رايقين! ألبوم رايق هيبدأ الأربعاء ١٩ يوليو بأغاني ومزيكا جديدة ورايقة كل يوم اربع كالعادة.

ألبومات حمزة نمرة

وكان حمزة نمرة قد حقق نجاحًا كبيرًا، وذلك من خلال ألبومه نمرة لاونج، الذي ضم 8 أغنيات تم إطلاقها جميعا في شكل موسيقي فقط بدون غناء ولا كلمات، وبطريقة الرسوم المتحركة، وأعاد  الفنان في الألبوم تقديم أشهر أغانيه ومنها "القصة واللي كان" و"معلش" و"فاضي شوية"، واعتمدت موسيقاه على طابع موسيقى التخت الشرقي في فترة الثلاثينيات.

حمزة نمرة يتألق بأغنية فاضي شوية

وكان قد تألق حمزة نمرة في أغنية فاضي شوية، التي أحدثت ضجة عريمة عبر مواقع التواصل الإجتماعي المختلفة، وجاءت كلماتها: آه يا سلام سيبنا الوقت يعدي أوام ما حسبناش اللحظة الجاية ده إسمه كلام عيشنا العمر نربّي حمام بس نسينا نقوم غيّة وما يهمكش عادي إسمع مني الساعة دي مش وقت عتاب أو لوم آه فيها إيه لو نرجع ثاني وبدل ما تكون وحداني تسندني معاك ونقوم فاضي شوية نشرب قهوة في حتة بعيدة إعزمني على نكتة جديدة وخلّي حساب الضحك عليّ فاضي شوية نشرب قهوة في حتة بعيدة إعزمني على نكتة جديدة وخلّي حساب الضحك عليّ ده احنا يا ذوب ما لحقناش نقرا المكتوب علشان نلقى هموم وقسية ده إسمه كلام عيشنا العمر نربّي حمام بس نسينا نقوم ِغيّة عارفك مشغول ليام دي ما أنا زيك بس عندي حكايات صعب أخبيها واكمنك داري بحالي مذاكرني وعارف مالي مستني عشان أحكيها

تابع موقع تحيا مصر علي