عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

كريم فهمي يكشف سبب تأجيله تقديم الجزء الثاني من فيلم ديدو

كريم فهمي
كريم فهمي

كشف الفنان كريم فهمي سبب تخوفه من تقديم جزء ثاني من فيلم ديدو، والذي تم عرض عام 2021 وحقق حينها نجاحًا كبيرًا.

تحيا مصر يرصد لكم سبب تخوف كريم فهمي من تقديم جزء ثاني من فيلم ديدو

وأعاد الفنان كريم فهمي نشر بوست لشخص جاء فيه: من المرات القليلة اللي حبيت فيها دوشة الأطفال في السينما أو الدوشة عموما ، كانت وقت فيلم ديدو الفيلم اللي أنا مش مستوعبة إنه عدى عليه سنتين عادي كده.

وأضاف: زي النهارده من سنتين كنت بشوف الفيلم للمرة الثانية في السينما ولسه فاكرة صوت الأطفال وهم بيضحكوا مع ديدو ، وبيزعقوا له عشان يخلي باله من بات مان والضفضيعة .. وأهاليهم وهم بيضحكوا على القردة سلوى وغباء بلطي أو بيغنوا مع أولادهم أغنية التتر وبيشرحوا لهم اللي بيحصل طول الفيلم ..

وتابع: في جملة كريم فهمي كان دايما بيقولها على ديدو وهي إنه هدفه إنه يبسط الكبير والصغير .. الفئتين يطلعوا من الفيلم مبسوطين ... ودي كانت معادلة صعبة إلا إنه قدر يوازن فعلا و الطرفين طلعوا مبسوطين وحابين الفيلم .. وده اللي بيخليني دايما أقول إن ديدو فيلم للكبير والصغير.

سبب تخوف كريم فهمي من تقديم جزء ثاني من فيلم ديدو

ليقوم فهمي بالرد على المنشور قائلًا: كان نفسي أعمل الجزء الثاني سوبر ديدو بس مش قادر على الخناقه دي.. إيه رأيكوا؟.

وربط الجمهور تصريح كريم فهمي بسخريته من الخلافات التي حدثت الفترة الأخيرة بشأن أول فيلم سوبر هيرو في مصر، والتي حدثت بين تامر حسني وأحمد فهمي.

خلاف تامر حسني وأحمد فهمي

حيث أعلن أحمد فهمي أنه هو من طرح أول عمل سوبر هيرو في مصر وهو مسلسل الرجل العناب، وجاءت التصريحات تزامنًا مع طرح الفنان تامر حسني فيلمه الجديد تاج والذي اعتبره أول فيلم سوبر هيرو في مصر.

فيلم ديدو

فيلم ديدو كانت تدور أحداثه في إطار من الكوميديا، تدور أحداث الفيلم حول الشاب ديدو الذي يقرر برفقة أصدقائه سرقة العالم الثري (بيومي فؤاد)، الذي يكتشف الأمر ويتمكن من تحويلهم بتجربة من تجاربه إلى عقلات أصابع، فيقعوا في العديد من المفارقات والمغامرات المثيرة.

تابع موقع تحيا مصر علي