عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رنا سماحة ساخرة من عمرو مصطفى: كفاية عك دول كلهم 7 نغمات وأنت مصدق نفسك أوي

رنا سماحة
رنا سماحة

سخرت الفنانة رنا سماحة من تصريحات عمرو مصطفى الأخيرة بشأن سرقة عدد من المطربين لألحانه وتسجيلها باسمهم، بإلإضافة إلى مطالبة عدد من نجوم الفن على إثبات عدم سرقتهم ألحانه.

تحيا مصر يرصد لكم سخرية رنا سماحة من عمرو مصطفى 

وكتبت رنا سماحة عبر حسابها بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: مستنين استاذ عمرخيرت يقولنا عمل مزيكا عفواً ايها القانون سنة كام يمكن يكون سرقها منك.

رنا سماحة: مصدق نفسك أوي بجد

وتابعت: أو الاستاذ فضل شاكر برضو يقولنا عمل امتى أغنية يا غايب يمكن يكون برضو سرقها منك ، ما تبس عك بقى ده هم ٧ نغمات كلنا بنلف وندور حواليهم مصدق نفسك اوي بجد .

عمرو مصطفى يتهم رامي صبري بسرقة لحن أغنية رقصة

وسبق واتهم الفنان عمرو مصطفى الفنان رامي صبري بسرقة لحن أغنيته رقصة، وذلك خلال استضافته في برنامج حبر سري وقال: أنا عديتها بمزاجي وهي أغنيتي وأنا سبتهاله بمزاجي ولو هو كان زود كنت هوقفه وبتاعتي نازله على اليوتيوب من سنين، وأما بقول لرامي صبري انت سرقت لحن أغنيتي رقصة وعملت بيها أغنية يمكن خير وعايزك تثبت أن أنت عاملها من 2009 زي ماقولت.

وقام عمرو مصطفى بحذف أغنية يمكن خير من على موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب بعدما أتهم رامي صبري بسرقة لحنه.

رامي صبري يرد على حذف أغنية يمكن خير من على اليوتيوب

وخرج رامي صبري ليثبت أنها من ألحانه ، وشارك رامي صبري، عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعى «إنستجرام»، مقطع فيديو لعمرو مصطفى خلال لقائه ببرنامج «حبر سري»، وعلق رامى قائلا: بالدليل يمكن خير لحن رامي صبري، أي حد يقدر يوقف أي أغنية يوتيوب لحد لما يوتيوب يتأكد انها ملك صاحب الأغنية.

وأضاف: «س ردينا بالڤيديو علشان كمان الجمهور يعرف ويتأكد اننا مابناخدش لحن مش بتاعنا ونكتب عليه اسمنا..محاربه النجاح مش الحل.. الحل إنك تشتغل على نفسك وتركز في شغلك وتعمل جديد علشان الجمهور يستمتع مش تحارب النجاح.

تابع: يمكن خير من ضمن نجاحات رامي صبري وليست أولها ولا آخرها. ربنا يهدي الجميع ونركز في صناعة الموسيقى بدل ما نهدها. شكرا لحضرتكم.

تابع موقع تحيا مصر علي