عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نور محمود يدين بفضل دخوله عالم التمثيل لزوجته: هي السبب أني أكون موجود في الوسط

نور محمود _ أرشيفية
نور محمود _ أرشيفية

فجر الفنان نور محمود عدة تصريحات حول دعم زوجته نانسي عبد المنعم له لدخوله عالم التمثيل.

تحيا مصر يرصد تصريحات نور محمود.

 تصريحات نور محمود

وقال محمود خلال لقائه في برنامج الستات عبر شاشة سي بي سي: بعد فضل ربنا ودعوات أهلي، زوجتي هي السبب إني أكون ممثل وموجود في الوسط، مشيرًا إلى أنهما كانا يعيشان قصة حب خلال دراستهما بالجامعة، وكانت حينها تعرف مدى حبه للتمثيل.

وتابع: كنت بشتغل وبصرف على نفسي، وبعد شوية زوجتي نانسي اشتغلت صحفية وكانت كل ما تقعد مع حد تقول له في ممثل كويس ونفسه يمثل وما كنتش لسه وقفت قصاد كاميرا، لحد ما تعرفت على المخرجة المنفذة أمل أسعد، ويشاء السميع العليم أنها وضعتني على أول الطريق ومثلت مشهد في مسلسل حدائق الشيطان عام 2006 ومن هنا بدأت الحكاية. 

دعم زوجة نور محمود له

وأشار نور محمود أن زوجته استمرت في دعمه ومساندته حتى بعد زواجهما، حيث كان يعمل بعد الزواج في العقارات كونه أصبح مسؤولًا عن بيت وأسرة وأصبح لديه ابنه ووجد دعما كبيرا من زوجته رغم الظروف التي كانا يمران بها.

واستطرد: اشتغلت في العقارات فترة كبيرة لحد ما مديري عملي كمين ورفدني لما طلبت إجازة علشان أصور، قال لي روح مثل، وأنا معاك، ولما طلبت إجازة قالي يا هنا يا هناك، وأنا كنت بدأت تصوير، لكن زوجتي قالت لي أنا معاك وعشنا أيام تقيلة وصعبة، وعدينا المرحلة بإرادة ربنا وخلتني أركز.. وفي عز الأزمات كانت بتطمني ووقفت معايا والحمد لله إن ربنا رزقني بحد أكبر داعم ليا وربنا يديمها عليا نعمة.

تعليق نور محمود على سقوط شيرين عبد الوهاب على المسرح 

على الصعيد الآخر، كان علق نور محمود عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك على سقوط شيرين عبد الوهاب على المسرح قائلًا: الست فرحانة انها رجعت تغني مع جمهورها... الناس اللي بتتفرج فرحانة بيها وبصوتها..فجأة اتكعبلت... اه والنبي اتكعبلت ( مكانتش سكرانة) ووقعت... لا اتكعبلت.

وتابع: وهنا بدأت الطعنات الفلسفية والاراء المتعمقة الوجودية و دعوي سقوط النجوم من اعالي المجد المركزي وذهاب موهبة السماء ادراج الرياح الموسمية وكلام كدة بالصلاة عالنبي اخر بزرميط، والموضوع كله أن بس الست اتكعبلت.

وأضاف:رجاء بس الناس دي لما الست حيلها يتشد اوعوا تقولوا ايوة كدة داحنا اللي دعمنا وشديناه ، الكلمة ممكن ترفع سابع سما... والكلمة برضه ممكن تخسف لسابع أرض..ارحموا... تٌرحَموا.

تابع موقع تحيا مصر علي