عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بأروع أغانيه.. بهاء سلطان يشعل حفل المنصورة

بهاء سلطان _ أرشيفية
بهاء سلطان _ أرشيفية

أشعل الفنان بهاء سلطان حفل مارينا دلتا بالمنصورة وسط حضور الآلاف من المتوافدين علي مكان الحفل قبل انطلاقه بعدة ساعات، حيث حقق نجاح واسع.

تحيا مصر يرصد إحياء بهاء سلطان لحفل المنصورة.

حفل بهاء سلطان في المنصورة 

وتألق بهاء خلال الحفل بمجموعة من أغانيه التي لاقت تفاعلا كبيرا من الجمهور منها "تعالي ادلعك، ياتري، براحة يا شيخة" وغيرها من الأغاني، وحرص بهاء في نهاية الحفل علي توجيه الشكر لمصمم الإضاءة طارق صبري بعد العرض المبهر الذي قدمه خلال الحفل.

بهاء سلطان يطرح كدابة

من جانبه، كان طرح الفنان بهاء سلطان، مؤخرًا، أحدث أغنياته التى تحمل اسم "كدابة" من كلمات نصر محروس، وألحان حسين محمود، وتوزيع موسيقى أمير محروس، كما طرح أيضا  أغنية "البيت وحش" على "يوتيوب"، ضمن أغنيات فيلم "جروب الماميز" بطولة روبى ويسرا اللوزى، والأغنية من كلمات أحمد المالكى وألحان محمد خلف، وتوزيع أنور عمرو.

كلمات أغنية كدابة

وجاءت أغنية كدابة من كلمات نصر محروس، ألحان حسين محمود، ومن توزيع أمير محروس، وتقول كلماتها: “إكفينا من شرها وإحمينا من غدرها فاكرينها ملك إيدينا عمّالة تلعب بينا تاخدنا وتودينا وغرقنا آه في بحرها كدابة كدابة كدابة وقلابة ودايمًا لما بتيجي بتيجي على غلابة الحب فيها بتمن والقلب وجعه الزمن وناس بتظلم ناس وتيجي على ناس أوي بقلبها”.

“يا مصدقين الزمن مفيش حبيب يؤتمن والناس بقت بتخون بقت بتهون على بعضها وهنعمل إيه هنعمل إيه هنعمل إيه بقى في كدبها .. قلوب الناس جرالها إيه الجرح ليه قدروا عليه القسوة سهلة عندهم والغدر يجري في دمهم مابيصعبوش على بعضهم.. إكفينا من شرها وإحمينا من غدرها فاكرينها ملك إيدينا عمّالة تلعب بينا تاخدنا وتودينا وغرقنا آه في بحرها كدابة كدابة كدابة وقلابة ودايمًا لما بتيجي بتيجي على غلابة الحب فيها بتمن والقلب وجعه الزمن وناس بتظلم ناس وتيجي على ناس أوي بقلبها.. “يا مصدقين الزمن مفيش حبيب يؤتمن والناس بقت بتخون بقت بتهون على بعضها وهنعمل إيه هنعمل إيه هنعمل إيه بقى في كدبها.

تابع موقع تحيا مصر علي