عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

هاني رمزي عن شائعة اختفائه: الاخوان اللي اخترعوها وأنا في الساحل الشرير

هاني رمزي
هاني رمزي

خرج الفنان هاني رمزي لـ يتحدث عن شائعة اختفائه، والذي تداولها عدد كبير من جمهور السوشيال ميديا في الساعات الماضية، مشيرا إلى أنه يستمع بإجازته الصيفية في الساحل.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات هاني رمزي عن شائعة اختفائه

هاني رمزي عن شائعة اختفائه: ناس بتهري وخلاص وحتى الكدب مش عارفين يكدبوه

وقال هاني رمزي خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي أحمد موسى خلال برنامجه “على مسؤوليتي”، والمذاع على شاشة قنوات صدى البلد: انا مختفي في الساحل الشمالي تخيل دا أحلى اختفاء، أنا مش بتفرج ومش بهتم بالناس دي خالص، أنا صحيت على كم كبير من الرسائل قولتلهم يا أخوانا في ايه، دانا يومها بالليل كنت بتفرج على مسرحية في المسرح القومي، وطلعت الساحل بعدها ولما سألوني قولتلهم عالم بتهري وخلاص، حتى الكدب مش عارفين يكدبوه.

هاني رمزي: اتعرضت للتهديد من الاخوان وكنت هسيب البلد

وتابع حديثه، قائلا: مصر هي من قامت بعمل هاني رمزي ولا يمكن أن أتنكر لبلدي، وانا نا فكرت أهاجر قبل كده فعلًا في السنة التي ترأس فيها الإخوان حكم مصر، وأخذت خطوة جادية وقدمت على إقامة في أمريكا، لأن ما حدث لنا في سنة حكم الإخوان الله لا يتخيله عقل وقت الإخوان فكرت أمشي فعلا وأخدت إجراءات أنا الوحيد اللي أخدتها لأني كنت بعمل برنامج وكنت بهاجم فيه الإخوان وجات لي تهديدات وكله قالولي لازم تبعد ولو فترة صغيرة، هددوني كتير وحرقوا عمارتنا ومكتب أبويا حرقوه بالقضايا اللي فيه وعملوا حاجات كتيرة كلنا فاهمينها وعارفينها. 

هاني رمزي: بجهز لعمل فني جديد وأنا في الساحل الشرير

واستكمل هاني رمزي حديثه: بطمن جمهوري أنا بجهز بعمل فني جديد، لمشروع فيلم كوميدي عن السوشيال ميديا، بجانب عمل مسرحي آخر سيتم الإعلان عنه أيضًا، وأنا حاليًا في الساحل الشمالي والجو حلو جدًا.

واختتمت: أنا في الساحل الشرير الأسعار هنا غالية شوية ولكن الإقبال غير عادي وحفلة عمرو دياب امبارح قفلت الساحل الشمالي ومصر بخير والسياحة بخير، وكل الخدمات موجودة والجميع يتفانى لخدمة الناس لتكون مصر عاصمة الترفيه والسياحة الشاطئية والمتعة في الصيف.

تابع موقع تحيا مصر علي