عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مصطفى قمر يخطف الأنظار في أحدث ظهور بصحبة والده: ضهري وسندي

مصطفى قمر ووالده
مصطفى قمر ووالده _أرشيفية

  خطف النجم مصطفى قمر الأنظار في أحدث ظهور له برفقة والده، وذلك عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة إنستجرام.

تحيا مصر يرصد أحدث ظهور للفنان مصطفى قمر رفقة والده.

أحدث ظهور للفنان مصطفى قمر رفقة والده

وعلق مصطفى قمر على الصور قائلًا: مصطفى قمر يخطف الأنظار في أحدث ظهور بصحبة والده: أبويا البركة بتاعتي ضهري وسندي في الدنيا.. ربنا يخليك ليا ومايحرمنيش من دعواتك ومن خيرك اللي أنا عايش فيه من يوم ما جيت الدنيا بحبك قوي يا بابا.

مصطفى قمر ضيف برنامج أنغام

على الصعيد الآخر، قال مصطفى قمر خلال استضافته في برنامج أنغام: كنت ساكن في مكان شعبي في المنشية في اسكندرية  وكنت ساكن في بيت عيلة وكانت احاسيس حلوة متتكرش وذكريات كتير.

وتابع: وانا في 4 ابتدائي كان عندي مُدرسة اسمها أم كلثوم قالت مين يحب يعزف على آلة المندولين رفعت ايدي وانا كنت بتكسف بس بدأت اتعلم مندوبين وبابا جابهولي من واحد بتاع روبابكيا، وبعدها اتعلمت جيتار.

تصريحات مصطفى قمر التليفزيونية

واستطرد: بابا قالي على اغنية فيها كلمتين خارجين وأنا صغير كنت بحفظ الكلام  وقالولي في الحضانه قول نشيد وانا افتكرت الاغنية اللي بابا قالها وقولتها في الحضانه وساعتها جابوني وقالولي مين حفظك النشيد ده وجابوا بابا وحصل مشكلة.

وأضاف: أنا عملت نفس الموقف ده مع إياد أبني ومرة كنا في المنتزة في اسكندرية وبنتفرج على قصر الملك فاروق وأنا قولتله ده قصر جدك وراح قال لكل صحابه أن جده الملك فاروق.

واستكمل: أنا عندي 4 أخوات وأخويا الصغير علمته جيتار وغنى وعمل ألبوم بس الموضوع ممشيش معاه وسافر أمريكا وحاليًا هو دكتور علاج طبيبعي بس بطلعه معايا على المسرح يغني في حفلاتي في اسكندرية.

وأضاف: كنت كل يوم في ثانوي ببص في السقف واتخيل اني عبد الحليم حافظ  واعمل أفلام وأغني وكنت بستنى اروح انام عشان اعيش الحلم الجميل ده لغاية ما روحت الجامعة وبدأت مشواري الغنائي.

وكشف: جبت في ثانوية عامة 76% وكان نفسي أدخل كلية هندسة ومجموعي كان جايب هندسة الزقازيق وابويا صمم أني أدخل كلية تجارة وانا من اول  يوم مش حابب الكلية ودخلت كلية التجارة بالجيتار مش بكشكول المحاضرات من أول يوم  وفي اسكندرية كانت لقطة غريبة أن حد يمشي في الشارع في اسكندرية بالجيتار ويدخل الجامعه بالجيتار.

تابع موقع تحيا مصر علي