عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

منى فاروق: نفسي أتجوز واحد زي الخديوي في اللي مالوش كبير وأكون زي وحش الكون

منى فاروق
منى فاروق

كشفت الفنانة منى فاروق عن فتى أحلامها التي تريد الزواج به، مشيرة إلى أنها تريده يشبه شخصية الخديوي، الذي جسدها الفنان أحمد العوضي بـ مسلسل “اللي مالوش كبير”، وتعيش شخصية غزل والخديوي في الواقع.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات منى فاروق عن فتى أحلامها

منى فاروق تكشف عن فتى أحلاها

وقالت منى فاروق خلال فيديو نشرته عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: نفسي أتجوز الخديوي، أنا مريضة بمسلسل اللي مالوش كبير وبحب ياسمين عبد العزيز جدا استاذتي اللي بموت فيها، وبحب غزل جدا ونفسي أكون وحش الكون، أنا بموت في شخصية الخديوي اللي جسدها أحمد العوضي.

مسلسل اللي مالوش كبير

وكانت قد دارت قصة مسلسل “اللي مالوش كبير” أول عمل جمع بين الفنان أحمد العوضي وياسمين عبد العزيز بعد زواجهما، حول غزل “ياسمين عبد العزيز” متزوجه من رجل متسلط بعدما أجبرها أهلها على ذلك بسبب ثرائه وهو الفنان خالد الصاوي، تقابل الخديوي “العوضي” الذي يكون هو السبيل الوحيد لإنقاذها زوجا، وبالفعل يستطيع الخديوي انقاذ غزل من زوجها وتقع بينهما قصة حب مشوقة، ولكن ينتهي المسلسل بنهاية مأسوية للغاية بعد وفاة الخديوي على يد أحد العصابات.

منى فاروق تتحدث عن أزمتها

من ناحية أخرى، سبق وتحدثت منى فاروق عن أزمتها التي مرت بها في الفترة الماضية، حيث قالت: لما حصلي أزمة زي اي بني أدم في الدنيا ممكن يتعرض لأزمة بس الناس كلها مسمتش عليا واللي معاه سكينة بيدبحك واي حد بيدوس عليا لأن أنا معنديش ضهر بس ربنا ضهري، وربنا ابتلاني وناس كتير قدامي ظهرت على حقيقتها سواء من صحابي أو ناس قريبة مني أو من الشغل".

وتابعت: ومبقاش ليا صحاب دلوقتي وفي ناس ربنا كرمني بيهم بعد الأزمات اللي حصلتلي، وكنت بحاول أهرب من الواقع اني مفكرش فيه عشان الحياة بتوجع والحقيقة دايمًا بتوجع و أبويا لو كان عايش كان هيجيبلي حقي ومكنتش هحارب الدنيا لوحدي.

تابع موقع تحيا مصر علي