عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

وائل عبد العزيز ينتقد الشعب المصري: بتروحوا الساحل عشان تتصوروا مع الكبار والنجوم.. بتوع مظاهر كذابة

وائل عبد العزيز
وائل عبد العزيز

وجه الفنان وائل عبد العزيز انتفادات صارمة لـ الشعب المصري والذي يقضي عطلته الصيفية في الساحل الشمالي ليس بهدف الاستمتاع ولكن لإلتقاط صور مع كبار رجال الأعمال والمشاهير.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير انتقاد وائل عبد العزيز لـ الشعب المصري

وائل عبد العزيز ينتقد الشعب المصري بسبب تصيفهم في الساحل الشمالي

وكتب وائل عبد العزيز عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: شعب عنده عقد المظاهر الكدابه لازم يروح الساحل ويتصور مع الكبار والنجوم مش رايح ينبسط .. بحر الساحل كله حلو لو عايز فعلا تنبسط روح القري القديمه قريه المعادي وكليوباترا والمهندسين والدبلوماسيين بلاش دول روح مرسي مطروح او قبل الماظه .. الانبساط والاستمتاع بيبقي بالجو والراحه والمكان وطاقه المكان بلاش مظاهر كدابه انت رايح تفسي دماغك مش رايح تتمنظر.

لا يتوفر وصف.
منشور وائل عبد العزيز

وائل عبد العزيز وعالم الفن

من ناحية أخرى، سبق وتحدث وائل عبد العزيز عن دخوله في عالم الفن، فقال: درست إعلام في جامعة مفتوحة وبعدها اجهت للجامعة الأمريكة ثم ورشة تمثيل فيها ممثلين كتير منهم منى زكي وأحمد داود وأحمد شاهين وأروة جودة وأمينة خليل وتامر حبيب كنا شلة كبيرة، وبعد كدة أخدت الخطوات للتمثيل بدأتها مع شريف منير اشتغلت حق ميت وبعد كدة كلبش”.

وأكد وائل عبد العزيز أنه يعرض عليه أعمال فنية كل سنة من بينهم كان مسلسل “ابن حلال” مع الفنان محمد رمضان، مؤكدا أنه لم يكن أصدقائه كثيرا ولكن لديه معرفه بالكثير من الوسط الفني.

وائل عبد العزيز وتفكيره في الاعتزال

وسبق وكشف وائل عبد العزيز عن نيته في الاعتزال، مشيرا إلى أن تلك الانباء غير صحيحة، موضحا: أنا ربنا هيكرمني قوي وهنجح قوي وهيعوضني علي كل الاذي ده، وهيعوضني بسنين نجاح كتير بدل الي ضاعت وناس احلي وصافيه وهيوقفلي كل ولاد الحلال وهينصفني وهيبقي معايا زاي ما هو علي طول معايا هو الوحيد الي عالم بالي في قلبي وبحالي.

تابع موقع تحيا مصر علي