عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مي كساب تستقبل عزاء والدها اليوم الثلاثاء بمسجد المشير طنطاوي

مي كساب _ أرشيفية
مي كساب _ أرشيفية

تتلقى الفنانة مي كساب عزاء والدها، اليوم الثلاثاء الموافق 25 يوليو، بمسجد المشير طنطاوي بمنطقة التجمع الخامس.

تحيا مصر يرصد تفاصيل عزاء والد مي كساب.

وفاة والد مي كساب 

وكانت أعلنت مي كساب وفاة والدها من خلال حسابها بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة إنستجرام، حيث كتبت: أبي في ذمة الله وتشيع الجنازة من مسجد الشرطة بالشيخ زايد عقب صلاة الظهر مباشرةً.. اللهم اغفر له اللهم ارحمه.

تصريحات مي كساب 

من جانبه، قالت مي كساب خلال لقائها ببرنامج بودكاست بتاع أفلام: الظروف مخدمتنيش في الغناء.. واللي عارفين يكملوا من جيلي لازم الجمهور يتأكد أن دي اجتهادات فردية منهم، وكل شركات الموسيقى مبقوش يشتغلوا، حتى المنتج نصر محروس مبقاش يشتغل زي الأول.

وتابعت: قررت وقت ثورة 25 يناير أني مش هشتغل تاني لايف، وجابوني في مسلسل تامر وشوقية من أغنية شيل ده من ده، ومكنتش عايزة أكون ممثلة.. وأحمد الفيشاوي ومكي هما اللي اختاروني في تامر وشوقية، ودخلت مجال التمثيل عشان أرضي والدي.. وهو كان شايفني خليفة شادية.

وأضافت: عادل إمام كان حاببني وكنت 24 ساعة معاه وهو أبو الكوميديا، واتعلمت منه أقول الإفيه أمتى وإزاي.. ويسرا ست عظيمة قدرت تواكب كل جيل، اتعلمت منها إنسانيًا وبتجبر بخاطر كل الناس اللي حواليها، وهي مثال للنجم الحقيقي.

مي كساب ضيفة برنامج تفاعلكم

وقالت مي كساب خلال حلولها ضيفة على برنامج “تفاعلكم”: “زينة صديقة ليا من زمان قبل كا نتشهر وهي محترمة وبعتز بصديقتها لكن في أغلبية التصوير هي مكنتش بتكون معانا فيه عشان كدة مفيش حاجة بتجمعنا بيها لكن مفيش مشاكل بينا”.

تابع موقع تحيا مصر علي