عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

18 أغسطس.. أحمد كامل ومسلم يحييان حفل غنائي في مدينة نصر

مسلم وأحمد كامل
مسلم وأحمد كامل

يستعد الفنان أحمد كامل بالتعاون مع المطرب مسلم، لاحياء حفل غنائي جديد في مدينة نصر، وذلك في يوم 18 من شهر أغسطس الجاري في ستاد الهوكي.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل حفل مسلم وأحمد كامل

حفل أحمد كامل ومسلم

ونشر أحمد كامل بوستر حفله إلى جانب مسلم عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، وعلق عليها مرفقا مواعيد الحفل ومكانه، معربا عن حماسه الشديد لهذا الحفل.

بوستر حفل أحمد كامل ومسلم 

أحمد كامل يتألق في أغنية رهان قديم

وكان قد تألق أحمد كامل في أغنية رهات قديم، والتي أتت كلماتها: عايش بتوه .. تايه بعيش  مخلوقه ليه الذكريات مابتتنسيش  عمال أسكت قلبي وأكتم صوته فيه  والله يجازيها عينيا دي إللي مابتداريش  بكسب حاجات وأخسر أهم  يطلعلي جرح جديد عشان في جرح لم  أنا حتى روحي خسرتها في رهان قديم  عايش عشان قلبي يا دوب بيضُخ دم  بنادي عليا طول الليل .. وطول الليل محدش رد ببُص على إللي فات أبكي .. وأبص على إللي جاي أتخض كل اللي أنا حبيته وإتعلقت بيه  بلاقيني ليه مكتوب عليا إني أخسره  لا في نومي شايف حلم أداري جروحي فيه ولا لاقي راحه في ليلي علشان أسهره  كان نفسي يطلعلي جناحات وأهرب بعيد  لمكان مفيش جواه وجع ولا فيه فراق  لكن بخاف لو أطير أحس بخوف جديد وألقى البراح إللي في سمايا عليا ضاق.

مسلم وأحدث أعماله الغنائية

بينما طرح مسلم أغنية عز من إنتاج سلطان الشن، غناء مسلم وتصميم الفيديو والبوستر لأحمد محمد، ويطلق عليها اسم عز أو "أنا واحد مش طايق حد".

وتقول بعض كلماتها: جرحونا من نوع الفاخر ورموها على النص بين البنين يدوب وحتى عايش مش وبتناقش مع نفسي كتير وحتى موديش في الموت السره في الروح بيهز لسه الكسر مقصر انا طالع من اعد العز حتى احمد عز كره انا واحد مش طايق حد وحتى طايخ ما تضايقني قلبي تهد وبالقد وحد اسمي كريه اسمي يا ناس شيلوا عينكوا عني ناس حقودة وقلابة حظي قصر من كثر النق بقيت خلاص كوكسال بابا لساني عاجز عن التعبير دماغ تلف وعيني يا ليل عيطت وبهدلت في المناديل ما فيش غير نفسي تسمعني انا الحوت اللى عاش في البحر وبنتحر على اقرب شط انا اللي عليا كله حط وما استنتش ايه يعني.

تابع موقع تحيا مصر علي