عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

تامر حسين: ربط أغنية يوم تلات بجوازات الهضبة صدفة.. وشيرين عبد الوهاب عدت بمواقف صعبة ملهاش قومة

تامر حسين
تامر حسين

كشف الشاعر تامر حسين عن رأيه في الأزمات التي تعرضت لها المطربة شيرين عبد الوهاب في الفترة الأخيرة، وذلك خلال لقاء له ببرنامج حبر سري مع المذيعة أسما إبراهيم على القاهرة والناس.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات تامر حسين في حبر سري

وقال تامر حسين: شيرين كل الناس بتحبها، وعندها فرصة عظيمة، وعدت بمواقف كتيرة صعبة جدا ملهاش قومة، الناس بتحبها وبتلتمس ليها ألف عذر، وهي فنانة كبيرة واحنا في أمس الحاجة لصوت زي صوتها، وهي محتاجة إدارة عشان ترجع تنور أكتر وأكتر، وحسام داعم ليها طول الوقت.

تامر حسين وأغنية يوم تلات

أما عن ربط الجمهور أغنية يوم تلات بزيجات عمرو دياب، قال تامر حسين: كانت صدفة بحتة، وكنت خايف من الأغنية دي لأن كلامها جريء على عمرو دياب.

وتابع عن علاقته بالهضبة: دايما أي حد ربنا ميوفقهوش أنه يعمل حاجة تعجب عمرو دياب يجيبها فيا أنا، وشوفت ظلم كتير أوي في الموضوع دا، وعمرو دياب عنده وجهة نظر وشخصية وذوق.

واستكمل: اتعلمت من عمرو دياب كتير وأهم ميزة فيه الإصرار، وأنه لسه عايز، وفكرة الشغف اللي عنده، وبيدي طاقة لكل اللي حواليه.

تامر حسين: أغنية نقابل ناس كانت معروضة على حسين الجسمي 

وسبق وأن تحدث الشاعر تامر حسين عن تعاونه مع الفنان تامر حسني، وعن المطربين الذي يتمنى أن يتعاون معاهم.

وقال تامر حسين خلال استضافته في برنامج معكم التي تقدمه الإعلامية منى الشاذلي ويعرض عبر قناة سي بي سي: عمرو ما شوفت عمرو دياب مهتم بصراعات ومشاكل والناس كانت عامله حساسية أن مينفعش اكتب لعمرو واكتب لتامر حسني عشان كده استفزني الموضوع وكتبت لتامر حسني وتامر بيحب عمرو جدًا.

وتحدث تامر حسين عن أغنية نقابل ناس وكشف أنه قام بعرضها على الفنان حسين الجسمي وقال:  الأغنية اتعرضت على لؤي وغناها لكن حصل بينا مشكلة أثناء تسجيل الأغنية واتخانقنا وبعدها اتصالحنا، بس ساعتها مكنتش راضي عن الأغنية.

كما كشف عن تعاونه مع محمد ثروت وقال: عملت مع محمد ثروت أغنية يا مستعجل فراقي وجاتلي بسبب محمد سامي ومحمد رحيم، وهي تتر ولد الغلابه.

تابع موقع تحيا مصر علي