عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد أنباء محاولة إنهاء حياتها.. شيرين عبد الوهاب تظهر برفقة حسام حبيب في أجواء مبهجة

شيرين عبد الوهاب
شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب _ أرشيفية

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي صورة للنجمة شيرين عبد الوهاب برفقة زوجها الفنان حسام حبيب في أول ظهور لها بعد أنباء محاولة إنهاء حياتها.

تحيا مصر يرصد أول ظهور للفنانة شيرين عبد الوهاب بعد أنباء محاولة إنهاء حياتها.

أول ظهور للفنانة شيرين عبد الوهاب بعد أنباء محاولة إنهاء حياتها

وظهرت شيرين برفقة زوجها وهي تستمتع بالأجواء الصيفية ومن ورائها البحر، وهو ما طنئن الجمهور عليها.

حقيقة محاولة انتحار شيرين عبد الوهاب 

وقال الدكتور أحمد عبد الله في تصريح خاص لموقع تحيا مصر عن انتحار شيرين: كل الكلام ده شائعات وتواصلنا مع مدير أعمالها ونفى ده، والفترة دي شيرين عبد الوهاب بتتفق على مجموعة حفلات جديدة، والأنباء المنتشرة لا أساس لها من الصحة.

من جانبه، علق الشاعر بهاء الدين محمد على ندم شيرين على أغنية ماتجرحنيش عبر حسابه الرسمي بـ فيس بوك قائلًا: مش متعود أرد على أي حد.. ولكن لما حد يتجاوز حدوده لازم يقف مكانه، ويعرف إنه مهما اتعود يغلط لازم ييجى عند بعض الأسماء ويحاسب ويخلى باله، وخاصة لما حد في كل كارثة يدافع عنها.. وهتكلم باختصار جدا.

وتابع بهاء الدين محمد: المشهد الأول، أول يوم دخلت شيرين عبد الوهاب مكتبي كانت مع الأستاذنصر محروس، اللي هو صاحب الفضل في تقديمها، وبعد دقائق من اللقاء لقينا شيرين بتبكي وسألها نصر بتعيطي ليه ردت علشان أنا قاعدة مع الأستاذ بهاء. 

أزمة شيرين عبد الوهاب مع بهاء الدين

وأضاف: والمشهد الثاني رشحتها تغني كتير بنعشق، ولولا موافقة نصر احتراما للعشرة اللي بنا ماكانتش هتغنيها، لأنها كانت موقوفه من النقابة.

واستكمل: المشهد الثالث لما فوجئت بمدير أعمالها الراجل اللي أنا بحبه وبحترمه، لقيته بيكلمنى نيابة عنها ويقولي سمعني الجديد، وده طبعا خطأ لأن اللى بيغني مهما كان اسمه مش المفروض يغلط غلطة زي دي، لأن المشهد ده مش لايق على المشهد الأول.. المشهد الرابع والأخيرأغنية ماتجرحنيش أنا لحد الآن مش عاجبني غُنا شيرين مع احترامي الكامل لصوتها، وأكيد لولا الأستاذ نصر ماكانش هيتم اللقاء.. وماتجرحنيش من أهم أعمالي ومن حقي أدافع عنها نتاج تهور اللي غنيتها.

وقال الدكتور أحمد عبد الله في تصريح خاص لموقع تحيا مصر عن انتحار شيرين: كل الكلام ده شائعات وتواصلنا مع مدير أعمالها ونفى ده، والفترة دي شيرين عبد الوهاب بتتفق على مجموعة حفلات جديدة، والأنباء المنتشرة لا أساس لها من الصحة.

على الصعيد الآخر، وجهت شيرين عبد الوهاب شكر خاص لتركي ال الشيخ حيث قالت: أشكر المستشار تركي آل الشيخ، لتقديره للفن وكرمه لنا، وتكريمه لاسم الراحل محمد الموجي، حيث إن محمد الموجي لن يتكرر، ولم يأت موسيقي مثله على مدار التاريخ وصنع نقلة في مجال الموسيقى مثله، حيث إنه قدم جميع ألوان الموسيقى وتعاون مع مطربين عظام ومتنوعين أيضًا، متمنيةً من الجمهور الدعاء له بالرحمة والمغفرة وقراءة سورة الفاتحة له.

وأحدثت شيرين ضجة بتصريحها عن إليسا: بحب إليسا لأنها فنانة واضحة جدًا ومش بتخبي حاجة، لكن مبحبش فيها نقطة أني بحسها بتغني وهي ماسكة على الناس شيكات”.

لترد عليها إليسا من خلال منشور عبر حسابها الرسمي بموقع التدوينات القصيرة “تويتر": الادب لا يباع ولا يشترى،بل هو طابع في قلب كل من تربى ليس الفقير من فقد الذهب وانما الفقير من فقد الاخلاق والادب.

وعن سبب غيابها طوال هذه الفترة، قالت: "أنا كنت معزولة تمامًا والسوشيال ميديا بتاعتي اتاخدت مني، واحد اسمه محمد الشاعر حصل نصباية كبيرة وخد السوشيال ميديا بتاعتي، وأنا برفع عليه قضية وبرجعها إن شاء الله، وكل حاجة هتعرفوها مني".

تابع موقع تحيا مصر علي