عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رضوى الشربيني تكشف كيفية التعامل مع الخيانة: امشي بمبدأ اللي بعنا خسر دلعنا

رضوى الشربيني
رضوى الشربيني

حرصت الإعلامية رضوى الشربيني على توجيه نصيحة للفتيات في كيفية التعامل مع الخيانة الزوجية، مشيرة إلى محاولة تجاهل الرجل تمام وتبدأ الفتاة في حب نفسها.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير رسالة رضوى الشربيني للفتيات بشأن الخيانة

رضوى الشربيني وخيانة الرجل

وقالت رضوى الشربيني خلال برنامجها هي وبس: اكبر عقاب لراجل اذاكي انك تسبيه للي خلقه، وامشي بمبدأ نحن الخسائر وليس الخاسرين بالبلدي اللي بعنا خسر دلعنا، ولو عايزاه يندم خليه يلاقيكي ناجحة وسعيدة وعرفتي تعيشي من غيره.

وتابعت رضوى الشربيني: لو الراجل ده حبك أكبر عقاب له أنه هيدور في التانية عليكي، ومش هيلاقيكي وهيروح لغيرك ويفضل يقارن.

رضوى الشربيني تثير الجدل بتعرضها للتحرش

هذا وكانت قد أثارت رضوى الشربيني الجدل منذ أيام بعد كشف تعرضها للتحرش، حيث قالت ردا على سؤال إحدى جمهورها: هل تعرضت رضوى الشربيني للتحرش من قبل، لتكون اجابتها مفاجأة وصادمة لهم.

فقالت رضوى الشربيني: اتعرض للتحرش ايوة، وبتعرض للتحرش اللفظي يوميا ولحد دلوقتي.

أول تعليق من رضوى الشربيني بعد عودتها لتقديم برنامجها

وفي أول تعليق لها بعد عودتها لتقديم برنامجها التليفزيوني هي وبس، قالت رضوى الشربيني: كنت في إجازة طويلة وكنت المفروض أقول لجمهوري إني هاخد إجازة لإن الغلطة دي خلت ناس تتساءل عن سبب غيابي، ولكني كنت في إجازة مع بناتي بفسحهم، ولقيت رسايل فرحتني بتقول أنتي سندنا وضهرنا وحبيبتنا وأنا هفضل طول الوقت سندكم وضهركم، وشعوركم بإني بوحشكم وإنكم كنتم بتستنوا برنامجي كان نفس إحساسي.

وتابعت:  عندنا حلقات قوية جدا الفترة المقبلة، وإحساس أو شعور إني بوحشكم وإنكم تستوني نفس الإحساس والشعور كان عندي كل خميس وجمعة وسبت اللي أنا مكنتش موجودة فيهم، وفكرة إني مش موجودة كان مخليني حاسة إن فيه حاجة نقصاني.

تابع موقع تحيا مصر علي