عاجل
الثلاثاء 25 يونيو 2024 الموافق 19 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عندها حق في اللي قالته.. عفاف مصطفى تعلق على تصريحات مادلين طبر بشأن عادل إمام

عفاف مصطفى
عفاف مصطفى

كشفت الفنانة عفاف مصطفى، أن تصريحات الفنانة مادلين طبر عن الزعيم عادل إمام، هي من شجعتها على كتابة ذلك المنشور، موضحة أن مادلين لديها الحق فيما قالته.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات عفاف مصطفى عن عادل إمام

تصريحات عفاف مصطفى عن عادل إمام

وتابعت عفاف مصطفى خلال مداخلة هاتفية عبر برنامج تفاصيل، الذي تقدمه الإعلامية نهال طايل عبر فضائية صدى البلد 2، :"لما لقيت مادلين طبر هي اللي فتحت الموضوع أنا اتجرأت وعملت كده، وهي عندها حق في الخطوة دي ومن حقنا نشوف الزعيم عادل إمام أنا مش بقحم نفسي عليه".

وأضافت عفاف مصطفى، قائلة :"في ناس كتير بتقابله وأنا عندي معلومات بتوصلني لحد البيت ومتأكد منها مليون  في المية.. اشمعنا أنا أو اللي من جيلي".

عفاف مصطفى: كتبت منشور عن عادل إمام علشان أنكش ابنه رامي

وردت عفاف مصطفى على سؤال البعض بخصوص أنها فعلت ذلك من أجل التريند قائلة :"أنا لو عاوزه أعمل تريند كنت ظهرت في برامج، لكن أنا عملت ده علشان أنكش رامي إمام مكنتش أتخيل أن البوست يوصل للمرحلة دي، في ناس بتتهم أني بتير الجدل ورفضت أظهر في كتير من البرامج".

واختتمت عفاف مصطفى، "أنا بوجه رسالة لـ رامي إمام وبقوله عاوزه أشوف الأستاذ عادل إمام وأسلم عليه لأن ده هو الأب الروحي للوسط الفني".

عفاف مصطفى تطالب برؤية عادل إمام

وسبق وأن طالبت الفنانة عفاف مصطفى برؤية الزعيم عادل إمام، مشيرة إلى أنها طلبت ذلك من نجله رامي إمام، إلا أنه لم يجيب عليها مرات عديدة، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

وكتبت عفاف مصطفى: زعلانة من رامي إمام بعتاله الرساله الأخيرة دي عالوتساب ضمن العشرات قبل كده.. الرسالة الـ 15  ليك أستاذ رامي أتمنى يقراها أستاذي عادل.. نفسي ورجائي أشوف الأستاذ عادل وجه لوجه  لأني عارفة أني الوحيدة اللي بضحكه لما بقعد جنبه زي ما قاللي قبل كده.. وكنت دايما أكلمه تليفونيا ويضحك ويبقى سعيد لمجرد يسمع صوتي.

وتابعت: دلوقت حضرتك يا أستاذ رامي الوحيد اللي تقدر تحسم طلبي المتكرر، سؤال أستاذ رامي هوه أنا خطر على بابا ولا حاجة ؟.. أنا لو عملت كوبي لكل رسايلي اللي بترجاك فيها أزوره ونزلتها في صفحتي حضرتك هتحقق لي طلبي لما تلاقي الناس متضامنة مع رجائي.. الرجاء المتكرر.. ممكن تسمحلي وأنت من بيت كريم بزيارته وتبلغه قبلها ولو عندكم تحفظات أو ظروفه لا تسمح أنا مش هزعل.

تابع موقع تحيا مصر علي