عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أسما شريف منير تفاجئ الجمهور بحلق شعرها: بقاله كتير بيقع

أسما شريف منير
أسما شريف منير

فاجأت أسما شريف منير كل الجمهور والمتابعين بحلق شعرها بماكينة الحلاقة الخاصة بالرجال، من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أحدث منشورات أسما شريف منير عبر إنستجرام

حيث نشرت أسما شريف منير مقطع فيديو لها خلال خاصية استوري من داخل أحد صالونات التجميل، وظهرت وهب تقوم بإزالة شعرها بالكامل بماكينة الحلاقة، وقبلها كشفت أسما أن السبب وراء قيامها بذلك هو سقوط شعرها في الفترة الأخيرة.

أسما شريف منير وطليقها

وسبق وأن حرصت المذيعة أسما شريف منير على كشف تفاصيل تخص علاقتها بطليقها والد ابنتها الوحيدة لتعطي مثالًا ودرسًا لكل أب وأم منفصلين، وذلك من خلال منشور لها عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”.

حيث نشرت أسما مجموعة صور تجمعها بابنتها وطليقها من إحدى الحفلات المدرسية، وعلقت عليها قائلة: “الفيديو اللي في سلايد رقم ٣ (لارا) اخر واحدة فوق خالص لبسه لبس سانتا 🎅🏼 و ده كان رد فعلها و طاقتها اول ما شافتني انا و بباها و عشان كده بكتب البوست ده و عشان كل ما تيجي فرصة اني اتكلم في الموضوع ده بعمل كده”.

وتابعت: “عشان كل مرة بحس أن لو أب واحد أو أم واحدة سمعوني وراجعوا نفسهم وقرروا أنهم يتنازلوا عن كل الخطط والقضايا والمحاكم والخناق وفكروا قد ايه هما بينقذوا نفسية ومستقبل اولدهم مش هيترددوا لحظه أنهم يختاروا السلام”.

أسما شريف منير توجه نصيحة للجمهور

وعلى صعيد آخر، وجهت الفنانة أسما شريف منير رسالة لـ جمهورها عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، تنصحهم باكتشاف أنفسهم ومحاولة فهم الحياة والكون والبشرية.

ونشرت أسما شريف منير مجموعة صور جديدة لها وهي تمارس اليوجا وبعض التمارين الرياضية، وعلقت عليها:لما المشاعر بتتغير جواك كل حاجة بتتغير حواليك، اوحش حاجة بتحصل للواحد بتكون احسن حاجة بتحصله، الفكرة بس انت شايفها ازاي، ابتلاء و خلاص ولا درس مهم ل اللي جاي.

وتابعت: اتحرك انت مش شجرة في حاجات كتير اوي لسه محتاجة نكتشفها في نفسنا و في الكون اللي حوالينا، انا كان زماني بلف في دايرة روتينية مريحة سخيفة و بايخة ملهاش اخر، طلع اني لازم اترمي من الشباك عشان اعيش و اكتشف انا مين و اقدر اعمل ايه.

تابع موقع تحيا مصر علي