عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

غادة عبد الرازق: الكتاب مش بيعرفوا يكتبوا الـ 30 حلقة فحطونا تحت ضغط الـ 15

غادة عبد الرازق
غادة عبد الرازق

أثارت الفنانة غادة عبد الرازق الجدل في الساعات القليلة الماضية، وذلك بعد انتقادها لـ بعض الكتاب بسبب عدم قدرتهم على كتابة مسلسلات لـ 30 حلقة، خاصة في الفترة الأخيرة، لتنتشر ثقافة الـ 15 حلقة.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات غادة عبد الرازق عن الكتاب

تصريحات غادة عبد الرازق عن الكتاب

وقالت غادة عبد الرازق خلال  لقاءها مع MTV اللبنانية: "الكتاب مش بيعرفوا يتحكموا في مسلسل من 30 حلقة وحطونا تحت ضغط أننا نشتغل 15 حلقة مش 30، وهتشوفوني في رمضان بمسلسل جديد من 15 حلقة، الفترة اللي جايه مش هقدم مسلسلات من 30 حلقة.

وكانت قد كشفت غادة عبد الرازق عن تفاصيل أعمالها المقبلة، فقالت: فيه فيلم كوميدي نازل الشهر اللي جاي، وعندي فيلمين تانيين بحضرهم.

غادة عبد الرازق توضح رأيها في ياسمين عز ورضوى الشربيني

وكانت غادة عبد الرازق قد تحدثت عن علاقتها بـ ياسمين عز ورضوى الشربيني، فقالت: هما الاتنين صحابي والاتنين مذيعات ناجحين، ممكن يكون فيه حاجات بتقولها رضوى بتقنعني جدا وممكن يكون في حاجات بتقولها ياسمين بردو مقتنعة بيها، وممكن في مرة مقتنعش بكلامهم هما الاتنين، ومش بحب أقول مين فيهم بتقنعني، أنا لازم يكون ليا وجهة نظري الحياتية، والخبرة اللي اكتسبتها هي اللي بتقودني ازاي أعيش واعمل بيت.

غادة عبد الرازق تتألق في تلت التلاتة

يذكر، أنه تألقت الفنانة غادة عبد الرازق في الموسم الرمضاني المنقضي بـ مسلسل “تلت التلاتة”، الذي عرض في النصف الثاني من الموسم ودارت أحداثه في 15 حلقة فقط، وتفاعل معه الجمهور في أول يوم من عرضه، ويعد مسلسل تلت التلاتة من بطولة غادة عبد الرازق إلى جانب مصطفى درويش، ليلى أحمد زاهر، محمد القس، صلاح عبدالله أحمد مجدي، مي سليم محمد القس وعدد آخر من الفنانين، وهو من تأليف هبة الحسيني، وإخراج حسن صالح، وتم عرضه على شاشة قناة النهار.

ودرات أحداث العمل في إطار درام حيث يتناول العمل قصة ثلاث أخوات توأم تعمل كل منهن في مهنة مختلفة، وتدور بينهن العديد من الأحداث المثيرة، وكانت نهاية العمل غامضة للغاية وغير متوقعة للجمهور وحققت نجاحا كبيرا.

تابع موقع تحيا مصر علي